PRESENTACIÓ
JUSTIFICACIÓ
LÍNIES EDUCATIVES
COM TREBALLAR-HO?
BIBLIOGRAFIA
 
 
Material per a l'activitat «
Imprimir «
La nostra cançó. Pactem les normes
BREU DESCRIPCIÓ
Creació d’una cançó amb el tema de les normes viàries per tal d’ensenyar-la als altres grups de menys edat.
Proposem que aquesta activitat es faci després de realitzar la de “Mobilitat i conflictes”. Aquesta primera activitat ens ha servit per entrar en el tema d’una manera divertida i a partir d’aquí els proposem d’elaborar una cançó que sigui un referent per a tota l’entitat.
OBJECTIUS
• Fomentar la discriminació entre les conductes de risc i les que no ho són.
• Reflexionar i arribar a acords sobre les normatives i els codis de conducta en la
  mobilitat viària i el civisme.
• Potenciar la creativitat i la imaginació.
CONTINGUTS ESPECÍFICS

• Reflexions i opinions sobre situacions i conductes habituals sobre mobilitat viària i
  civisme.
• Les pautes de comportament pel que fa a la seguretat.
• Participar en l’educació en la seguretat dels més petits.

METODOLOGIA / INSTRUCCIONS
A partir del treball de reflexió realitzat a l’activitat “Mobilitat i conflictes” s’escriuen en un mural les pautes que els grup de joves creuen que són les correctes a l’hora de circular per la via pública. Aquest exercici proporciona una reflexió a l’entorn de les normes. El monitor ha de dinamitzar aquesta part i aportar idees i preguntes sobre aquest tema.
A partir del mural i de les reflexions que n’han sortit, s’elabora la lletra i melodia de la cançó. Podem demanar ajuda a algú amb coneixements de música si és necessari.
Algunes consignes per a la realització de la cançó:
• Si ha de ser una cançó per a tots els grups de l’entitat, cal que tingui una melodia de
  fàcil entonació.
• Podem crear la melodia o podem triar la d’una cançó que ens agradi i li posem la
  nostra lletra.
• Si volem que tots els grups de l’entitat sentin la cançó com a seva, haurem de tenir-los
  en compte i demanar-los que ells facin una estrofa. El grup de joves podem triar la
  melodia i crear la tonada, però cada grup pot fer la seva estrofa, per exemple.
• Cal que cerquem un espai en què els joves puguin ensenyar als educadors i als altres
  nens i nenes la cançó que han compost i com l’acabarem entre tots.
RECURSOS / MATERIALS
• Mural i retoladors per escriure les normes i així facilitar l’elaboració de la lletra.
• Ajut d’un jove, monitor, pare... proper a l’entitat que tingui coneixements de música i
  pugui ajudar a compondre la melodia de la cançó.
 
PROPOSTES D'ACTIVITATS
3-8 ANYS
8-13 ANYS
13-17 ANYS
Mobilitat i conflicte
La nostra cancó
L'herència de Prudenci
La decisió dificil
I tu... què faries?
Carnet de conduïr
Dilemes morals
La bandera