PRESENTACIÓ
JUSTIFICACIÓ
LÍNIES EDUCATIVES
COM TREBALLAR-HO?
BIBLIOGRAFIA
 
 
 
El gran joc de les parelles
BREU DESCRIPCIÓ
Joc de fer parelles associant situacions i elements de risc amb conductes i elements de protecció.
OBJECTIUS
Conèixer elements i fets que minimitzen els riscos, associant elements i conductes que minimitzen els riscos amb els riscos corresponents tot exercitant la memòria.
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Treballar la percepció del risc i el coneixement de les formes de reduir-lo.

Exercitar la memòria.
RECURSOS / MATERIALS PREPARATIUS DEL JOC
Imprimiu en format A4 les 24 imatges del joc que trobareu aquí.
Si les imatges es transparenten caldrà enganxar els fulls impresos a 24 cartolines iguals de format A4.
Taller de pintura i preparació del joc de les parelles
Les imatges són en blanc i negre; per tant, podeu organitzar, prèviament al joc, un taller de pintura i preparació del joc, en què la mainada, tot pintant les imatges, es comença a familiaritzar amb els seus significats.
També podeu plastificar les imatges i així les podreu fer servir moltes vegades.
METODOLOGIA
Instruccions del joc
Abans de començar el joc, el monitor/a ha de presentar les parelles fent que els participants exposin el seu coneixement sobre el risc amb l’element protector.
En un espai gran es posen a terra les 24 imatges de cap per avall.
Es fan equips de 4 o 5 persones.
Al torn corresponent cada grup obre (gira) dues imatges:
» si no són parella les tornen a deixar cap per avall i passa el torn
» si són parella es queden la parella i tornen a triar dues imatges
Un cop s’acaben les imatges guanya el grup que més imatges ha guanyat.
Finalment, el monitor explica l’element minimitzador del risc i el risc corresponent de cada parella. Es pot obrir un torn de reflexió i/o de debat o d’explicació de si ho sabien i/o si sempre ho fan.
 
PROPOSTES D'ACTIVITATS
3-8 ANYS
El gran joc de les parelles

El gran joc de l'oca

El joc de les imatges

Taller de senyals de trànsit

Juguem a anar pel carrer

Muntem un circuit?

8-13 ANYS
13-17 ANYS