PRESENTACIÓ
JUSTIFICACIÓ
LÍNIES EDUCATIVES
COM TREBALLAR-HO?
BIBLIOGRAFIA
 
 
Material per a l'activitat «
Imprimir «
Muntem un circuit? El circuit de la mobilitat
BREU DESCRIPCIÓ
L'activitat proposa muntar un circuit de mobilitat per on ens mourem com a vianants i conductors amb el nostre grup de nens i nenes.
Aquesta activitat enllaà§a amb el taller de construcció de cascos, manillars i senyals.
OBJECTIUS
• Reconèixer els senyals de trànsit més habituals i actuar d'acord amb la norma.
• Desenvolupar la coordinació i la psicomotricitat.
• Gaudir del joc simbòlic.
CONTINGUTS ESPECÍFICS

• Les mesures d'autoprotecció: cascos.
• Els senyals bàsics: semàfor, pas de vianants, stop, prohibit passar, prohibit circular...
• Les normes de circulació: circuit de psicomotricitat i aprenentatge de la normativa
  viària mitjanà§ant la pràctica.
• Utilització dels materials elaborats anteriorment al taller.

METODOLOGIA / INSTRUCCIONS
Podem proposar de muntar el circuit en llocs ben diferents: la sala o diferents espais de l'entitat (senyalitzant les portes, els passadissos...), la plaà§a o el parc del barri o els exteriors d'una casa de colònies.
Segons l'espai triat per muntar el circuit, podem treballar amb els infants, segons l'edat, com i on podem situar els senyals... Podem fer un plànol de situació previ en un paper d'embalar treballat amb anterioritat per nosaltres i que acabarem de definir en presentar-lo al grup.
Alhora, tornarem a recordar entre tots el significat de cada senyalització viària i les mesures d'autoprotecció com el casc.
Organitzarem els participants per tal que comencin el recorregut pel circuit.
Els nens i nenes, fent servir el casc i el manillar de bicicleta que s'han construà¯t anteriorment, participaran en una cursa d'obstacles adequada a la seva edat que, a més a més, introduiràsenyals de circulació que ja hauran treballat amb els seus educadors i que els nens i nenes hauran d'identificar correctament.
El circuit d'obstacles seràadequat a l'edat i la maduresa dels nens i nenes participants.
També podem pensar d'introduir personatges diferents (guàrdia urbà, ciclista, motorista, vianant...). Cada personatge portaràl'element que pertoqui (casc de bici, casc de moto, gorra...) i hauràd'estar o circular per uns llocs concrets. Els monitors han d'indicar quins són els punts de sortida i on cal anar. Els papers poden anar canviant, de manera que tothom pugui experimentar què se sent en desenvolupar papers diferents.
RECURSOS / MATERIALS
Pel que fa als obstacles i la senyalització dels carrers, haurem de preveure de tenir:
• rodes • cercles • bancs
• cadires • corda • cinta de plàstic gruixuda de colors
• material relacionat amb la psicomotricitat
Pel que fa a senyals i normes viàries, haurem d'incorporar el que hàgim elaborat al taller:
• semàfors • pas de vianants • stops
• entrada prohibida • cediu el pas • prohibit avanà§ar
• etc.
Pel que fa al material que duen els participants:
• casc de bicicleta • casc de moto • gorra de policia
• manillar amb timbre
En aprofitar els espais exteriors de caràcter públic haurem de tenir en compte l'envergadura del circuit i si caldrànotificar l'activitat a l'ajuntament.
També podem disposar d'un equip amb música per amenitzar el circuit.
 
PROPOSTES D'ACTIVITATS
3-8 ANYS
El gran joc de les parelles

El gran joc de l'oca

El joc de les imatges

Taller de senyals de trànsit

Juguem a anar pel carrer

Muntem un circuit?

8-13 ANYS
13-17 ANYS