PRESENTACIÓ
JUSTIFICACIÓ
LÍNIES EDUCATIVES
COM TREBALLAR-HO?
BIBLIOGRAFIA
 
 
El joc de les imatges: Endevina la correcta!
BREU DESCRIPCIÓ
L’activitat consisteix a fer que els nens i nenes aprenguin a discriminar a través d’imatges les conductes de risc. La manera en què manifesten el seu coneixement serà saltant a una banda o altra d’una línia, segons si el que es presenta a la imatge és una conducta de risc o no.
OBJECTIUS
Fomentar la discriminació entre les conductes de risc i les que no ho són.
Reflexionar i interioritzar els codis de conducta sobre la mobilitat segura.
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Concepte de risc.
Coordinació del moviment del cos (dreta/esquerra).
METODOLOGIA / INSTRUCCIONS DEL JOC
Disposem el grup en rotllana a la sala de l’entitat o a la plaça.
Dibuixem una línia a terra (amb guix o cinta adhesiva). Assenyalem un costat de la línia com a zona correcta o verda i l’altre costat de la línia com a zona incorrecta o vermella.
Els nens i nenes es posen sobre la línia i fem uns quants assaigs dient algunes frases de conductes correctes i incorrectes: “Travesso sense mirar”, és correcte o incorrecte?
Ensenyem una imatge sobre una situació. Els nens i nenes identifiquen els diferents elements que hi surten. A la pregunta que fem de si està ben fet o no el que fan les persones de la imatge, els nens han de contestar saltant a la dreta o a l’esquerra, segons si pensen que està bé o no.
Després els educadors preguntarem per què han contestat d’aquella manera i fomentarem la reflexió i el diàleg entre el grup. Demanarem si hi ha algun infant que vulgui canviar de banda. És important que valorem més la reflexió que faci l’infant que el fet de situar-se a una banda o a l’altra.
Repetirem el procés tantes vegades com imatges disposem.
RECURSOS / MATERIALS
 
PROPOSTES D'ACTIVITATS
3-8 ANYS
El gran joc de les parelles

El gran joc de l'oca

El joc de les imatges

Taller de senyals de trànsit

Juguem a anar pel carrer

Muntem un circuit?

8-13 ANYS
13-17 ANYS