Vot del personal embarcat
El procediment de votació per al personal dels bucs de la marina mercant o flota pesquera d’altura, abanderat a Espanya, que hagi de romandre embarcat durant el procés electoral i que durant el període esmentat toqui ports en el territori nacional consisteix en un vot per correu amb les especificitats següents:
- Per radiotelegrafia, correu electrònic o fax, se sol·licitarà, en el període comprès entre el 19 de març i el 2 de maig (ambdós inclosos), el certificat d’inscripció en el cens electoral i la documentació per exercir el dret de vot a la delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral on l’elector/a estigui inscrit. En el missatge es faran constar les dades següents:
- Nom i cognoms de la persona sol·licitant.
- Número de DNI.
- Data de naixement, municipi i província de naixement.
- Municipi de residència de l’elector/a en què estigui inclòs/a en el cens electoral.
- Nom del buc en què estigui embarcat.
- Port/s en què tingui prevista l’arribada el buc, amb indicació de les dates concretes en què s’hagi de produir.
En el cas que es pugui rebre la documentació electoral per mitjà d’un altre buc, s’haurà d’indicar l’armador, consignatari o buc on s’hagi d’enviar.
- La delegació provincial de l'Oficina del Cens Electoral corresponent, una vegada hagi comprovat la inscripció de la persona interessada, considerarà a tots els efectes com a rebuda la sol·licitud i remetrà la documentació al port o a l’armador, consignatari o buc que l’elector hagi designat, entre el 22 d'abril i el 5 de maig (ambdós inclosos).
- Un cop l’elector rebi la documentació electoral, l’ha de remetre a la mesa que li correspongui, per correu certificat i urgent des de qualsevol dels ports on el buc atraqui. No pot fer-ho més tard del 8 de maig (el termini s’ha ampliat fins al 9 de maig en l’horari d'obertura habitual de les oficines de Correus i com a màxim a les 14.00 h).
Vot del personal en missions a l'exterior
El procediment de votació per al personal embarcat en bucs de l’armada, o que, en pertànyer a unitats militars terrestres o aèries, es trobi destacat fora del territori nacional i que participi o cooperi amb les forces de països aliats i organitzacions internacionals, en missions d’assistència humanitària o manteniment de la pau internacional és el vot per correu. S’ha de sol·licitar entre el 19 de març i el 2 de maig, ambdós inclosos, amb les especificitats següents:
- El comandant del buc o el cap d’unitat remet la relació de personal que vol exercir el dret de vot a la Direcció General de Personal del Ministeri de Defensa, la qual tramita les sol·licituds del certificat d’inscripció en el cens electoral i la documentació per exercir el vot a les corresponents delegacions provincials de l’Oficina del Cens Electoral. Per a cada sol·licitant s’ha de fer constar el següent:
- Nom i cognoms del sol·licitant.
- Número de DNI.
- Data de naixement, municipi i província de naixement.
- Municipi de residència en què estigui inclòs en el cens electoral.
- La delegació provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent, una vegada comprovada la inscripció de la persona sol·licitant, considerarà rebuda a tots els efectes la sol·licitud i remetrà la documentació, entre el 22 d'abril i 5 de maig (ambdós inclosos), a la Direcció General de Personal del Ministeri de Defensa, perquè, pel procediment més urgent possible, la faci arribar al destinatari.
- L’elector pot exercir el seu dret a vot una vegada hagi rebut la documentació electoral. Dels vots emesos se n’ha de fer càrrec el comandant del buc o el cap d’unitat, que ha de custodiar-los i garantir-ne la seguretat, la integritat i el secret, fins que els reculli la persona encarregada de transportar-los al territori nacional.
- La Direcció General de Personal del Ministeri de Defensa farà arribar els vots rebuts a Correus, no més tard del 8 de maig.
Vot dels interns en centres penitenciaris
Les persones internes en centres penitenciaris que no estiguin privades del dret de sufragi poden votar per correu.
En tots els centres s’han d’exposar a la població interna les normes electorals que regulen el vot per correu i s’han d’organitzar sessions informatives.
El procediment que cal seguir és el següent:
- El director o directora de cada centre penitenciari, o la persona que delegui, ha de sol·licitar a Correus que un funcionari d’aquest servei es desplaci al centre entre el 19 de març i el 2 de maigamb els impresos de sol·licitud del certificat d’inscripció en el cens electoral necessaris per al vot per correu. Els interns que vulguin exercir el dret de vot han d’emplenar-los allà mateix.
- Si algun intern no té DNI, n’hi haurà prou amb el document d’identitat interior que tenen tots els interns dels centres penitenciaris, sempre que hi aparegui la fotografia.
- L’Oficina del Cens Electoral ha de remetre al centre penitenciari les paperetes i els sobres electorals suficients, que l’empleat del servei de Correus ha de lliurar personalment a l’intern entre el 22 d'abril i 5 de maig.
- L’intern ha d’escollir la papereta corresponent, introduir-la en el sobre (o no introduir-ne cap si el que vol és votar en blanc), i introduir aquest sobre dins d’un altre sobre adreçat a la mesa electoral que correspongui, no més tard del 8 de maig.
- El servei de Correus farà arribar aquests sobres a les meses electorals corresponents el mateix dia de les eleccions.