Número 14 - Època III - Publicació trimestral - Gener 2014
infoTrànsit
RSS RSS  Youtube
Infotrànsit 14 > Seccions > Editorial > Editorial
infoTrànsit

Editorial

Quan el febrer passat el Servei Català de Trànsit va rebre l’encàrrec del conseller d’Interior, Ramon Espadaler, d’elaborar un pla estratègic de seguretat viària fins al 2020, que anés més enllà dels plans de seguretat viària triennals, vam traçar una mirada que havia d’arribar a un horitzó que preveiés la xarxa viària com un espai segur, amable i sostenible. Teníem com a base la bona experiència d’aquests plans anteriors i dels resultats que ens van permetre reduir les víctimes mortals a la xarxa viària en un 50% entre el 2000 i el 2010. Però la Unió Europea ens marcava nous reptes: un altre 50% de reducció de cara al 2020. Per ser gràfics: si l’any 2000 hi va haver 891 morts a la xarxa viària i el 2010 encara van ser 381, en deu anys hem d’aconseguir que siguin 191. I menys.

Text: Joan Josep Isern, director del Servei Català de Trànsit

Avís legal | Accesibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya