Sou aquí: inici » Pla de recerca, documentació i publicacions
La recerca és, juntament amb la formació i la selecció, una de les funcions més importants de l'Escola. Per tant, durant el 2015 s'intentarà potenciar aquesta línia especialment pel que fa a la difusió de la recerca que promou o genera l'Escola. Així, els objectius principals d'aquest pla se centren a:
1. Mantenir la línia de subvencions a treballs de recerca
2. Continuar amb l'edició de les revistes científiques Revista Catalana de Dret Públic i Revista de Llengua i Dret
3. Fomentar la difusió dels continguts promoguts o generats per l'EAPC
El desembre de 2014 s'ha publicat al DOGC la convocatòria 2014 de treballs de recerca, que es gestionarà al llarg de 2015. S'hi destinarà un import de 70.000 euros a repartir per a un màxim de set projectes. Aquests projectes seran seleccionats durant el primer semestre de 2015 per una comissió de l'Escola i una altra comissió promoguda per l'AGAUR, entitat que du a terme la gestió de les sol·licituds i del procés de concessió.
Igualment, es farà el seguiment dels projectes subvencionats a 2013 que han de ser lliurats cap als mesos d'abril i maig, i se'n farà la difusió que es consideri convenient.
Per al 2015 es preveu la publicació de dos números més: de la Revista de Llengua i Dret els números 63 i 64, i de la Revista Catalana de Dret Públic els números 50 i 51. També hi ha continuïtat en la publicació dels blogs de les dues revistes.
El 2014 les dues revistes han obtingut el segell de qualitat de la FECYT (Fundación Española de Ciencia y Tecnología), que té vigència fins al 2017; això ens obliga a mantenir uns estàndards de qualitat elevats que es materialitzaran en les accions següents:
Un dels objectius de la recerca és que arribi al màxim nombre de persones possible, i que generi debat i intercanvi i, al capdavall, coneixement. Per això ens plantegem per a 2015 una estratègia de difusió de la recerca basada en les accions següents:
El pla editorial per a 2015 se centra en tres tipus d'edicions:
1. Treballs promoguts o generats per l'activitat de l'EAPC. En aquest apartat s'hi inclouen:
També hi ha la previsió de publicar l'estudi Estratègies pràctiques d'avaluació de la transferència, coordinat per Sylvia Alonso, cap d'Innovació i Qualitat en la Formació de l'EAPC.
2. Manuals, materials i textos d'ús general a l'Administració i també relacionats amb les competències de l'EAPC de formació, selecció i recerca. Alguns títols proposats són:
3. Altres publicacions relacionades amb l'EAPC: memòria 2014, opuscle sobre l'Escola, calendaris, punts de llibre?
En virtut de l'acord de col·laboració que l'EAPC té signat amb l'Institut de Recerca d'Administració Pública de la Universitat de Ciències Administratives de Speyer (Alemanya), enguany es publicarà el llibre La buena legislación, a càrrec de l'institut d'Speyer, i s'organitzarà una jornada a Barcelona a partir de la qual sortirà una altra publicació de tema encara pendent de decidir.
A banda, cal destacar també 3 números del butlletí Escola Innovació, el primer dels quals estarà dedicat als projectes dels premis Alfons Ortuño. El butlletí Escola Innovació està pensat com a butlletí de la funció directiva però està obert a tothom. Des dels darrers números, publicats exclusivament en edició digital, s'hi incorporen vídeos d'entrevistes que tenen un seguiment considerable a les xarxes. Per tant, la idea és continuar amb l'edició d'aquestes entrevistes i millorar-ne els formats i la qualitat.
La biblioteca de l'EAPC ha aprofundit en els darrers anys en la missió per a la qual es va crear: donar suport documental a l'Escola i als professionals de la Generalitat i l'Administració local en les matèries de dret administratiu, funció pública, gestió pública i organització administrativa principalment, i ha esdevingut un servei àgil, dinàmic, personalitzat i centrat en els usuaris. Les actuacions previstes per a 2015 s'emmarquen en les línies següents:
Cal tenir en compte que a finals de 2015 es jubila la persona responsable de la biblioteca. Caldrà plantejar la seva substitució amb caràcter urgent, i si pot ser de manera solapada per poder assegurar el traspàs de coneixements.