|
Aquest mes de setembre s'inicia la
primera fase del projecte Administració Oberta de Catalunya (AOC), presentat el passat
juliol. La iniciativa preveu que durant un termini de 3 mesos s'informatitzin tots els
sistemes d'informació dels departaments de la Presidència i d'Economia i Finances per
estendre'ls posteriorment a la resta de departaments. Així doncs, al setembre prop de
1.500 funcionaris disposaran de signatura electrònica. En la primera fase del projecte Administració Oberta de
Catalunya s'implantarà un sistema d'informació basat en:
-
Lestabliment duna Intranet
corporativa: constitueix leix del sistema. Garanteix la interoperativitat total
des de qualsevol dependència de la Generalitat de Catalunya, i es constitueix en un canal
de comunicació sòlid i àgil.
A més, aporta un conjunt de serveis
dutilització universal, (cercadors dinformació, videoconferència, edició i
reproducció dàudio i vídeo, espais per a la discussió i el debat, canals de
difusió dinformació continuada, accés a bases de dades externes, serveis de
traducció, etc.) i determinades funcions de tipus corporatiu orientades a la
comunicació, la difusió i a lintercanvi dinformació.
- La implantació dIntranets dàmbit
departamental: on es disposa de serveis orientats a facilitar la comunicació, la difusió
dinformació i lhomogeneïtzació i l'estandardització de funcions i
actuacions (eines de recerca, per a la difusió dinformació, dispensadors de
formularis predefinits, estandardització de funcions bàsiques de tipus general, de temes
relacionats amb la funció pública i la gestió del personal, etc.)
- La implantació dun entorn de correu
electrònic segur: es proporcionarà una identificació electrònica i una adreça de
correu-e a tots els empleats públics. Aquesta identificació permetrà utilitzar la
signatura electrònica per a garantir la identitat, la integritat i la confidencialitat de
les comunicacions internes realitzades per correu electrònic. Així mateix, permetrà
gestionar laccés als sistemes dinformació.
|
|