Notícies
  

  
El Govern de la Generalitat aprova la creació de la Comissió de Transició al 2000
La Comissió serà presidida pel Comissionat per a la Societat de la Informació

Quan només resten trenta dies per l'arribada de l'any 2000, el Govern de la Generalitat de Catalunya ha decidit aprovar, mitjançant un acord de Govern, la creació de la Comissió de Transició al 2000. Aquest organisme serà l'encarregat de dur a terme i controlar tota una sèrie de mesures operatives i de divulgació per a la prevenció de l'efecte 2000.

Els darrers tres anys, la Generalitat de Catalunya ha dut a terme diferents accions encaminades a la prevenció de l'anomenat Efecte 2000 en l'àmbit dels sistemes informàtics i dels equipaments electrònics, que podien afectar el funcionament de les activitats pròpies de l'Administració i dels sectors que proporcionen els serveis bàsics a la societat catalana. Tot i això, la dificultat d'identificar totalment les repercussions d'aquesta errada informàtica impossibilita garantir que no es produirà cap impacte negatiu amb el canvi d'any.

Per aquest motiu s'ha creat la Comissió de Transició al 2000, la qual canalitzarà i divulgarà tota la informació que la Generalitat proporcioni en relació a l'Efecte 2000. La Comissió és presidida pel Comissionat per a la Societat de la Informació, i és formada per representants dels departaments amb competències sobre els diferents serveis susceptibles d'ésser afectats pel canvi d'any. 

Aquests són:

 

Direcció General  d'Emergències i Seguretat Civil
Direcció General de Seguretat Ciutadana
 

Direcció General d'Administració Local

Servei Català de Trànsit
  Servei Català de la Salut
Direcció General de Ports i Transport
  Direcció General de Consum i Seguretat Industrial
Direcció General d'Energia i Mines
  Direcció General de Qualitat Ambiental
Agència Catalana de l'Aigua
  Agència d'Avaluació de Tecnologia Mèdica

L'actuació de la Comissió de Transició al 2000 elaborarà tota la informació relacionada amb l'Efecte 2000 que sigui necessària per transmetre a la població en els moments crítics del canvi a l'any 2000. A més, la Comissió realitzarà el balanç de la transició dins l'Administració de la Generalitat. Així doncs, les tasques d'aquest nou organisme es perllongaran fins al mes de març, quan es disposarà de l'informe final.

D'altra banda, la Comissió controlarà que la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil s'encarregui de la realització d'accions operatives com el seguiment dels plans de contingència per part dels diferents serveis bàsics a la població; la coordinació d'actuacions en cas malfuncionaments; i el seguiment de les incidències que afectin o puguin afectar la població civil.
   

  

  
Tornar
  Comunicats SI-Butlletí Agenda
   


Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria General per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: csi@correu.gencat.es