Logotip de la revista Noves SL

Presentaciˇ

hemeroteca

b˙stia

Logo

SociolingŘÝstica catalana


Usos, actituds i serveis lingŘÝstics a les empreses d'assegurances, per l'Institut DEP i Joan SolÚ i Camardons


CONTINUA


En els Ómbits de relaciˇ amb el client s'observa un menor ˙s del catalÓ. La comunicaciˇ escrita amb el client es fa sovint o sempre en catalÓ en el 47,2 % de les empreses; i en el disseny i la redacciˇ dels opuscles i catÓlegs es fa sovint o sempre en catalÓ en el 44,2 % dels casos. Quant a les p˛lisses, document principal del sector de les assegurances, Ús del 40,9 % en les empreses de la UCEAC.

GrÓfic 1. Quin Ús el grau d'utilitzaciˇ del catalÓ en la seva empresa, en...?

Grau d'utilitzaciˇ del catalÓ en l'empresa

En els aspectes de carÓcter intern Ús on la utilitzaciˇ del catalÓ tendeix a ser mÚs aviat baixa. GairebÚ quatre de cada deu empreses utilitza sovint o sempre el catalÓ en la comunicaciˇ interna escrita, malgrat que a nivell de n˛mines i contractes de treball l’˙s freqŘent del catalÓ es dˇna nomÚs en el 13,9 % de les empreses.

Tot i la diversitat de situacions, les empreses utilitzen preferentment el catalÓ en el nivell oral que Ús mÚs espontani. Quant a l'˙s escrit, mÚs institucional i formalitzat, les asseguradores utilitzen mÚs freqŘentment el castellÓ.

GrÓfic 2. Mitjana d'˙s del catalÓ

Mitjana d'˙s del catalÓ

2.2. Atenciˇ directa al p˙blic

El catalÓ Ús la llengua mÚs usada en l'atenciˇ directa al p˙blic i telef˛nica de les empreses associades a la UCEAC, ja que gairebÚ la meitat d'aquestes empreses (47,2 %) usa sempre el catalÓ per atendre directament o per telŔfon el client, i el 38,9 % ho fa sovint.

Taula 1. Quin Ús el grau d’utilitzaciˇ del catalÓ a la seva empresa, en l’atenciˇ directa al p˙blic i l’atenciˇ telef˛nica?

FreqŘŔncia d'˙s

Total

GrandÓria

Grans

Mitjanes i petites

Sempre

47,2

58,8

37,8

Sovint

38,9

35,3

43,2

Algunes vegades

9,7

2,9

16,2

Poc

1,4

-

2,7

Mai

1,4

2,9

-

Ns/Nc

1,4

-

2,7

MITJANA

4,3

4,5

4,2

Base

72

34

38

MITJANA (1 = mai , 5 = sempre)

 


2 de 9