|
En els àmbits de relació amb el client
s'observa un menor ús del català. La comunicació escrita amb el client es fa sovint o
sempre en català en el 47,2 % de les empreses; i en el disseny i la redacció dels
opuscles i catàlegs es fa sovint o sempre en català en el 44,2 % dels casos. Quant a les
pòlisses, document principal del sector de les assegurances, és del 40,9 % en les
empreses de la UCEAC.
Gràfic 1.
Quin és el grau d'utilització del català en la seva empresa, en...?
En els aspectes de
caràcter intern és on la utilització del català tendeix a ser més aviat baixa.
Gairebé quatre de cada deu empreses utilitza sovint o sempre el català en la
comunicació interna escrita, malgrat que a nivell de nòmines i contractes de treball
lús freqüent del català es dóna només en el 13,9 % de les empreses.
Tot i la
diversitat de situacions, les empreses utilitzen preferentment el català en el nivell
oral que és més espontani. Quant a l'ús escrit, més institucional i formalitzat, les
asseguradores utilitzen més freqüentment el castellà.
Gràfic
2. Mitjana d'ús del català
2.2. Atenció
directa al públic
El català és
la llengua més usada en l'atenció directa al públic i telefònica de les empreses
associades a la UCEAC, ja que gairebé la meitat d'aquestes empreses (47,2 %) usa sempre
el català per atendre directament o per telèfon el client, i el 38,9 % ho fa sovint.
Taula 1.
Quin és el grau dutilització del català a la seva empresa, en latenció
directa al públic i latenció telefònica?
Freqüència d'ús |
Total |
Grandària |
Grans |
Mitjanes i petites |
Sempre |
47,2 |
58,8 |
37,8 |
Sovint |
38,9 |
35,3 |
43,2 |
Algunes vegades |
9,7 |
2,9 |
16,2 |
Poc |
1,4 |
- |
2,7 |
Mai |
1,4 |
2,9 |
- |
Ns/Nc |
1,4 |
- |
2,7 |
MITJANA |
4,3 |
4,5 |
4,2 |
Base |
72 |
34 |
38 |
MITJANA (1 = mai , 5 = sempre)
|