Certament, la variable CLF es va
mostrar molt més relacionada amb les diferčncies quant a competčncia en totes tres
llengües, perō especialment en catalā i occitā, i de manera més evident a Cicle
Mitjā i Cicle Superior (grāfics 2 i 3). De manera general, el que sesdevé a Cicle
Mitjā i Superior és que aquells grups on loccitā forma part de la CLF obtenen les
puntuacions més altes per a totes tres llengües per separat. Al costat daixō, els
monolingües en castellā i els bilingües catalā-castellā obtenen puntuacions baixes en
catalā i occitā i només veuen afavorit el castellā, perō sense arribar a puntuacions
gaire altes en cap cas. Aquestes diferčncies es fan especialment marcades a Cicle
Superior: aquells dos grups de CLF hi obtenen puntuacions no especialment altes en PG1
castellā, i clarament baixes en catalā i occitā.
Grāfic
1. Mitjanes de PG1 per grups CLF. Cicle Inicial
Grāfic
2. Mitjanes de PG1 per grups CLF. Cicle Mitjā
Grāfic
3. Mitjanes de PG1 per grups CLF. Cicle Superior
|