|
3.2. Tècniques per a
lobtenció de dades
Per tal
davaluar la formació de conceptes i la seva representació es van elaborar dues
proves complementaries, ja que en el cas de lalumnat sord, la representació
lingüística no pot reflectir el nivell de formació del concepte que es té. La primera
es basa en la definició de conceptes (en català i en castellà, a nivell oral i a nivell
escrit), amb diferents graus de tipicitat i iconocitat: uns eren més fàcils de
reconeixer que els altres, però tots tenen una edat teòrica dadquisició inferior
a les edats dels subjectes de la mostra.
|
CATALÀ |
CASTELLÀ |
|
cotxe |
mesa |
|
avió |
silla |
|
autobús |
vitrina |
CATEGORIES |
vaixell |
cama |
BÀSIQUES |
tractor |
taburete |
|
coet |
armario |
|
canoa |
estantería |
|
helicòpter |
baúl |
RELACIÓ DE |
xofer |
cenicero |
CONVENIÈNCIA |
semàfor |
madera |
O ÚS AMB LES |
carrer |
cojín |
ANTERIORS |
benzina |
libro |
NO ICÒNICS |
transport |
mueble |
ICÒNICS |
peix |
pájaro |
La segona prova
és la de les classificacions dimatges. Es va escollir aquesta prova com a
complementaria de la primera, per tal daprofundir en el coneixement real dels
concepte, ja que el fet de no saber definir una paraula lingüísticament no implica que
el subjecte no sàpiga que vol dir, que no tingui el concepte interioritzat ni la seva
representació mental estructurada. Així doncs, lalumne havia de classificar les
imatges dels conceptes analitzats després de rebre la consigna "pon juntos los
que se parezcan, pon juntos los que sean iguales". |