Logotip de la revista Noves SL

Presentació

hemeroteca

bústia

Logo

Sociolingüística catalana


La influència del bilingüisme en l'alumnat sord a Catalunya,
per Cristina Laborda Molla 


CONTINUA


3.2. Tècniques per a l’obtenció de dades

Per tal d’avaluar la formació de conceptes i la seva representació es van elaborar dues proves complementaries, ja que en el cas de l’alumnat sord, la representació lingüística no pot reflectir el nivell de formació del concepte que es té. La primera es basa en la definició de conceptes (en català i en castellà, a nivell oral i a nivell escrit), amb diferents graus de tipicitat i iconocitat: uns eren més fàcils de reconeixer que els altres, però tots tenen una edat teòrica d’adquisició inferior a les edats dels subjectes de la mostra.

 

CATALÀ

CASTELLÀ

 

cotxe

mesa

 

avió

silla

 

autobús

vitrina

CATEGORIES

vaixell

cama

BÀSIQUES

tractor

taburete

 

coet

armario

 

canoa

estantería

 

helicòpter

baúl

RELACIÓ DE

xofer

cenicero

CONVENIÈNCIA

semàfor

madera

O ÚS AMB LES

carrer

cojín

ANTERIORS

benzina

libro

NO ICÒNICS

transport

mueble

ICÒNICS

peix

pájaro

La segona prova és la de les classificacions d’imatges. Es va escollir aquesta prova com a complementaria de la primera, per tal d’aprofundir en el coneixement real dels concepte, ja que el fet de no saber definir una paraula lingüísticament no implica que el subjecte no sàpiga que vol dir, que no tingui el concepte interioritzat ni la seva representació mental estructurada. Així doncs, l’alumne havia de classificar les imatges dels conceptes analitzats després de rebre la consigna "pon juntos los que se parezcan, pon juntos los que sean iguales".


4 de 6