Notícies
  

  
El Comissionat per a la Societat de la Informació presenta un projecte per desenvolupar la formació a través de simulació per ordinador

(14 d'octubre, 1999)

PADIS, una iniciativa del CSI i el Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE), recull un important conjunt de paquets didàctics interactius

El Comissionat per a la Societat de la Informació (CSI) i el CIMNE han signat avui, dia 14 d'octubre de 1999, un conveni per dur a terme el projecte PADIS, el qual té per objectiu desenvolupar paquets interactius per a l'ensenyament en enginyeria i formació professional utilitzant tècniques de simulació per ordinador.

La necessitat de formar professionals amb coneixements avançats dels diferents àmbits de la tècnica juntament amb la creixent complexitat dels processos de formació involucrats, recomanava la progressiva incorporació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l'ensenyament d'aquests tècnics competents en les aplicacions d'enginyeria assistida per ordinador (EAO). Per tant, el reciclatge urgent dels professionals en actiu i la garantia que la formació en aquest sector inclogui l'aprenentatge de tècniques d'EAO són els antecedents del projecte PADIS. Per aquest motiu, el CIMNE ha decidit recollir l'experiència de diferents grups catalans en el desenvolupament de programes de simulació per ordinador en enginyeria, de software educatiu i de noves metodologies per a l'ensenyament de l'EAO. Per la seva banda, el Comissionat per a la Societat de la Informació preveu, amb PADIS, conjugar el patrimoni pedagògic de Catalunya amb les possibilitats d'interacció i de personalització que ofereixen la informàtica, les telecomunicacions i els audiovisuals.

PADIS constarà dels següents mòduls:

- Mòduls didàctics per l'aprenentatge assistit per ordinador, els quals estaran formats per la teoria, els exemples pràctics i els exercicis de cada assignatura desenvolupats amb l'ajut de programes de simulació.

- Mòduls de recolzament amb eines de CAD, programes de simulació per ordinador i eines multimèdia que incorporen àudio, vídeo, realitat virtual, internet, intranet, etcètera.

Aquest mètode d'ensenyament s'adreça tant a alumnes que inicien els seus estudis (cicles de formació professional de grau mitjà i superior) com a la formació permanent del personal tècnic de les empreses.

El projecte compta amb la col.laboració del departament de Resistència de Materials i Estructures en l'Enginyeria de la Universitat Politècnica de Catalunya, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona i l'Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Amb la signatura del conveni, PADIS iniciarà la seva fase pilot que durant l'any 2000 contemplarà dos projectes didàctics interactius dels temes:

- Anàlisi i disseny estructural bàsic en enginyeria mecànica i civil (PADEMEC), desenvolupat de manera conjunta pel CIMNE i l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona.

- I cèl.lules flexibles en producció (PROCEFLEX), elaborat també pel CIMNE i l'Escola Universitària Salesiana de Sarrià.

El pressupost d'aquesta fase inicial és de quinze milions de pessetes, aportat pel Comissionat per a la Societat de la Informació.

  

  
Tornar
Arxiu SI-Butlletí Agenda
   


Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria General per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: csi@correu.gencat.es