Informació pública en xarxa: accés a la informació pública europea, estatal, autonòmica, local i d'ens d'interès social

  • Creació d'un cercador que permeti un fàcil accés a tota la informació d'ús públic per a usuaris locals i remots. Es promourà que el cercador disposi d'un 80% dels continguts que el ciutadà necessita en el 80% dels casos i podrà accedir a:
    - Els acords, actes, reglaments i taulons d'anuncis de les administracions.
    - Les bases de dades de l'administració. Pel que fa a aquestes bases de dades, s'establirà una catalogació dels diferens registres com de "domini públic" o de "valor afegit" en funció del seu tipus, catalogació que en determinarà el subministrament gratuït de la informació o l'obligació de pagar per accedir-hi. (Per exemple, cadastre, cartografia, registre de la propietat, etc)
    - Els portals específics de les diverses administracions.
  • Constitució d'un comité mixt que monitoritzi i mantingui el cercador.
  • Organització i disposició d'informació per a les empreses amb:
    - Publicació electrònica de la planificació d'inversions i realització de licitacions i compres per via telemàtica.
    - Publicació electrònica integrada d'informació clau per a empreses: procés de creació d'empreses, estadística financera, geogràfica, etc.
    - Potenciació d'un directori electrònic d'empreses de Catalunya d'acord amb els registres europeus estandarditzats (European Business Register, EBR).
Generalitat
Ens locals

Col·laboració pública i privada a nivell de tota Catalunya, Espanya i Europa


Les intranets de l'Administració: Intercanvi de dades entre les administracions i implantació progressiva d'estàndards d'intercanvi interadministratiu

  • Creació d'una oficina de normalització dels tràmits electrònics del sector públic i definició dels estàndards i dels mínims d'accessibilitat que s'oferiran als ciutadans.
  • Constitució d'un comitè mixt permanent que vigili les propostes de futur i vetlli per la contínua modernització de l'Administració.
  • Ús del correu-e per a circulars i implantació d'un servei comú de notificacions.
  • Priorització dels procediments electrònics (padró i residència, pagament de cotitzacions i pagament de taxes etc...) i de la seva progressiva implantació.
  • Interoperació a BB DD propietat de diferents administracions.
  • Contractació pública electrònica: interacció electrònica amb els proveïdors i subministradors.
  • Tràmits electrònics de creació d'empreses a totes les administracions.
  • Automatització progressiva dels processos (tràmits avançats) entre administracions: informatització progressiva dels formularis administratius (30% 1ª fase, 70% 2ª fase).
Generalitat Diputacions
Ens locals
Organismes privats d'interès públic (RACC, companyies elèctriques i d'altres companyies de subminsitraments)
CE / Patronat Català pro Europa
Ministeri d'Administracions Públiques


Accés del ciutadà a la tramitació electrònica: la signatura electrònica qualificada del ciutadà

  • Carta del ciutadà en matèria de SI.
  • Projecte que faciliti l'Administració Oberta de Catalunya.
  • Estímul de les proves pilot verticals i horitzontals en la implantació de la signatura i la targeta electrònica al ciutadà per fases en la seva progressiva implantació: en una primera fase, es durà a terme una etapa pilot en àmbits dintre de l'administració; en una segona fase, s'obrirà a col·lectius més amplis; finalment, en una tercera fase, es desplegarà definitivament a tota la ciutadania.
CSI - LOCALRET Administracions


Incorporació del procediment judicial al conjunt dels serveis electrònics de l'administració

  • Millora de la dotació en infrastructures.
  • Interacció amb estàndards d'intercanvi electrònic de dades.
  • Automatització de tots els serveis judicials.
  • Estudi de la possibilitat de reconeixement de les proves i pràctiques judicials per via telemàtica, amb la finalitat de crear un servei comú de notificació als ciutadans i als agents dels procés judicial.
Departament de Justícia
Jutjats

Policia
Administracions


La mobilitat i la gestió de la informació temàtica, del territori i d'emergències

  • Accés dels ciutadans a un servei integral per a la mobilitat.
  • Implantació progressiva d'una gestió intel·ligent de la informació aportada pels diferents agents privats i per les diferents administracions, la qual contemplarà:
    - Acords institucionals per a la integració de BB DD.
    - Sistema de gestió integrada entre els diferents agents.
    - Sistema cartogràfic integrat de Catalunya per a ús de les administracions i sistemes d'informació geogràfica per al ciutadà mitjançant GIS-GSM-SMS.
Departament de Política Territorial Institut Català de Cartografia
Departament d'Indústria, Comerç i Turisme
Empreses proveïdores de serveis d'infrastructures i transport
Ens locals


Formació i reciclatge per a agents de l'administració i suport humà als serveis per als ciutadans

  • Cursos de formació i reciclatge en TIC per a funcionaris i agents de l'administració.
  • Informació i suport humà als usuaris en l'ús dels terminals o quioscos públics d'informació i serveis de l'administració.
Cada administració o departament
Ens privats que ofereixen serveis al ciutadà


 

Home

csi1.gif (2160 bytes)

local1.gif (1560 bytes)