Informació i consulta de bases de dades i registres públics (informació 80/80)

El concepte 80/80 defineix el conjunt d'informació que el 80% dels ciutadans busquen o esperarien de trobar en el 80% dels casos en la situació normal del dia a dia com a ciutadà. Aquest volum d'informació conforma, per tant, els requeriments mínims d'informació penjats a la xarxa per tal d'assolir un grau de satisfacció de serveis a l'abast del ciutadà acceptable o alt.

Per tal de comprovar la presència d'aquesta informació de l'Administració o els organismes no-públics, s'ha avaluat en quin grau estan disponibles en xarxa els registres següents:

• Inscripció escolar
• Habitatge, ajuts per a la rehabilitació edificis, etc.
• Beques i ajuda a l'estudi
• Concursos públics, treball a l'administració
• Informació de tràmits administratius
• Serveis de Benestar social: dona, joventut, etc.
• Calendari del contribuent
• Urgències mèdiques
• Diari Oficial (DOGC)
• Registre mercantil i industrial

En la mesura que aquestos continguts i tots aquells altres d'interès per al ciutadà (ja siguin oferts per ens públics o privats, per exemple informació en temes de mobilitat, situació de pàrquings, transport aeri o terrestre, etc.), estiguin disponibles en xarxa, s'assolirà un nivell d'informació útil i satisfactori i una qualitat de servei d'acord amb les expectatives dels usuaris. Per tant, els criteris sobre el tipus d'informació que ha d'estar a l'abast en xarxa s'ampliaran i adequaran amb el temps per tal de mesurar la presència de continguts de "Serveis al ciutadà" a Catalunya.

  
Fonts:
DK: IT in Figures, GB: Open Gov Iniciative, CA: G7 Use of Internet by Government, CT: elaboració pròpia.

A la gràfica anterior es fa una estimació qualitativa i s'analitza la presència a la xarxa de la informació 80/80. I a la gràfica següent es presenten els recursos més sol·licitats pels usuaris. En aquest sentit, l'interès dels ciutadans per determinada informació online és recollida pels serveis d'atenció i informació telefònica o via Internet dels 012 i 010.

Així, la informació que més ha estat demanada pels usuaris al servei 010 ha estat cultura i oci. D'altra banda, les consultes més habituals en webs d'ajuntaments i municipis són les relacionades amb el turisme, mobilitat, l'agenda i els actes culturals. Aquest indicador mostra un canvi en l'ús de l'accés a la informació dels usuaris d'Internet, alhora que serveix de guia per tal de concretar el volum d'informació 80/80 que cal disposar en xarxa.

  
Fonts:
Ajuntament de Barcelona http://www.bcn.es/  

També, segons Palau Robert el 80% de la informació sol·licitada és sobre turisme "on anar al temps de lleure"


Home

csi1.gif (2160 bytes)

local1.gif (1560 bytes)