Decreto de estructuración del Departamento
   

Capítol 3
Secretaria General del Departament

Article 8
Secretaria General del Departament

8.1 El secretari general del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació exerceix les funcions que li atribueix l'article 13 la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, les altres que li assigni la resta de la normativa vigent i les que li siguin encomanades per delegació del conseller.


8.2 La Secretaria General s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Direcció de Serveis.
  2. L'Assessoria Jurídica.
  3. El Gabinet Tècnic.


Article 9
Direcció de Serveis


9.1 La Direcció de Serveis té les funcions d'administració, règim interior i gestió dels serveis generals del Departament, i les altres que li delegui el secretari general del Departament.


9.2 La Direcció de Serveis s'estructura en els òrgans actius següents:

  1. El Servei de Recursos Humans.
  2. El Servei de Gestió Econòmica.
  3. El Servei d'Organització i Qualitat dels Serveis.


Article 10
Servei de Recursos Humans

Al Servei de Recursos Humans li corresponen les funcions següents:

  1. L'aplicació en el Departament de les polítiques del Govern en matèria de recursos humans.
  2. La proposta de mesures que permetin adequar els efectius del Departament a les necessitats en matèria de recursos humans.
  3. La gestió i l'administració del personal del Departament, d'acord amb la normativa vigent.
  4. L'elaboració de les directrius referents a plans sobre necessitats de recursos humans.
  5. La planificació de la formació del personal del Departament, l'assessorament, la coordinació de la detecció de les necessitats formatives del personal de les diferents unitats i el control i la coordinació de la realització dels cursos.
  6. L'assessorament en matèria de recursos humans als òrgans del Departament.
  7. L'elaboració d'estudis i propostes relatives a la prevenció de riscos laborals.
  8. L'elaboració del capítol I de l'avantprojecte de pressupost i el control de la despesa corresponent.
  9. El seguiment de la negociació laboral en què participi el Departament i l'aplicació dels convenis subscrits.
  10. Altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.


Article 11
Servei de Gestió Econòmica


Al Servei de Gestió Econòmica li corresponen les funcions següents:

  1. La preparació de l'avantprojecte del pressupost anual i la gestió, el seguiment i el control de l'execució del dit pressupost.
  2. La gestió i el seguiment de les despeses i els ingressos i la tramitació dels documents comptables.
  3. La supervisió del funcionament de la caixa d'habilitació.
  4. El seguiment de les subvencions en coordinació amb les direccions generals.
  5. La coordinació, la supervisió i, si escau, la tramitació dels expedients relatius al patrimoni del Departament, de despesa i contractació.
  6. Altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.


Article 12
Servei d'Organització i Qualitat dels Serveis

Al Servei d'Organització i Qualitat dels Serveis li corresponen les funcions següents:

  1. L'assessorament als diferents òrgans del Departament en assumptes referents a l'organització i el funcionament administratiu.
  2. L'elaboració de la carta de serveis del Departament i l'impuls i la coordinació de mesures de qualitat.
  3. La coordinació i el perfeccionament dels circuits administratius, els impresos i els documents.
  4. La planificació i la coordinació de les accions adreçades a la informació i l'atenció al ciutadà.
  5. La planificació, la direcció i la coordinació de les necessitats en matèria d'informàtica del Departament i la coordinació amb els organismes competents en la matèria de la Generalitat de Catalunya.
  6. El Registre general i l'arxiu del Departament.
  7. L'elaboració, la proposta i el seguiment de les instruccions relatives al règim interior del Departament.
  8. La planificació de l'adquisició, la conservació, el manteniment i la divulgació dels fons documental i bibliogràfic.
  9. La coordinació de l'edició i la distribució de totes les publicacions del Departament.
  10. La planificació, la coordinació, la supervisió i, si escau, l'execució de les actuacions de normalització lingüística i documental del Departament.
  11. Altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.

Article 13
Assessoria Jurídica

L'Assessoria Jurídica es configura d'acord amb el que estableix l'article 14 del Decret 257/1997, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis jurídics de la Generalitat de Catalunya, que desplega la Llei 7/1996, de 5 de juliol, d'organització dels serveis jurídics de l'Administració de la Generalitat.

Article 14
Gabinet Tècnic


Al Gabinet Tècnic, amb rang orgànic de subdirecció general, li corresponen les funcions següents:

  1. L'elaboració, la planificació o la coordinació dels informes, les publicacions i els estudis econòmics, estadístics i socials en matèries que són competència del Departament.
  2. L'establiment de directrius i criteris tècnics i la coordinació de la producció estadística, així com, si s'escau, l'elaboració i la gestió d'estadístiques i bases de dades en les matèries competència del Departament.
  3. L'elaboració de la memòria anual del Departament.
  4. Altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.

 

 



Anterior
Anterior

Departamento de Universidades, Investigación y Sociedad de la Información
Secretaría para la Sociedad de la Información
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correo-e: ssi@correu.gencat.es