Joan Delort nou director del Servei Català de Trànsit

Joan Delort i Menal és des del 5 de gener de 2001 el nou director del Servei Català de Trànsit. Delort, barceloní, de 44 anys, arriba al Servei Català de Trànsit després d’haver passat per diferents policies locals, com ara la de Barcelona, Barberà del Vallès, Sant Feliu de Llobregat i Girona, on va ser intendent des del 1986 fins al 1997. Fins ara ocupava el càrrec de subdirector general de Coordinació de les Policies Locals de la Direcció General de Seguretat Ciutadana.
Joan Delort substitueix en el càrrec Jaume Sansó, que després de 3 anys ha cessat a petició pròpia. El nou director del Servei Català de Trànsit és llicenciat en Filosofia i Lletres per la Universitat de Girona i diplomat bàsic en Criminologia per la Universitat de Barcelona. També ha exercit de professor en l’Escola de Policia de Catalunya i durant 3 anys ha estat membre de la Comissió Tècnica de les Policies Locals de Catalunya

Joan Delort, nou director del Servei Català de Trànsit.


Nou Centre d'Informació Viària de Catalunya

L’1 de desembre de 2000 va néixer el nou Centre d’Informació Viària de Catalunya, com a part essencial del Servei Català de Trànsit. El CIVICAT gestiona la utilització de les vies, la seguretat i la informació dels usuaris d’aquestes vies. Hi treballen 14 persones, que cobreixen les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, a més de personal d’empreses subcontractades, que s’encarrega de tasques com ara el manteniment del Centre.
Per assolir els seus objectius, el CIVICAT disposa d’alguns dels més avançats sistemes d’informació. Els seus sistemes de captació de dades (200 càmeres de circuit tancat de televisió; detectors que, situats al terra, proporcionen tota mena de dades minut a minut; dos helicòpters, i un mapa continu del trànsit) informen sobre quin és l’estat de la circulació a la xarxa viària catalana.
Un cop es té tota la informació, s’introdueix en una base de dades anomenada Concentrador d’Informació de Trànsit (CIT), que valida les dades abans de difondre-les.

El Centre d’Informació Viària de Catalunya compta amb sistemes avançats d’informació que garanteixen la mobilitat i la seguretat a les carreteres catalanes.

Informació a l’abast de tothom

Els usuaris ja obtenen informació de primera mà sobre l’estat del trànsit a les carreteres catalanes per tres vies:

• Mitjançant 62 panells de missatge variable.

• Trucant al telèfon 012 de la Generalitat (durant el mes de desembre hi van trucar 5.571 persones per informar-se sobre temes relacionats amb el Servei Català de Trànsit, xifra que representa un 8% de les trucades al 012).

• Visitant la pàgina web del SCT, on l’usuari pot accedir a tota la informació del CIT actualitzada

   


Oficina de Premsa, nou servei del Servei Català de Trànsit

L’1 de desembre de 2000 va començar a funcionar l’Oficina de Premsa del Servei Català de Trànsit, que té com a objectius principals respondre les necessitats informatives dels mitjans de comunicació en relació a l’estat i les afectacions de la xarxa viària catalana així com gestionar i planificar totes aquelles accions destinades a difondre l’activitat del Servei Català de Trànsit. L’Oficina de Premsa, integrada per 5 periodistes, dóna cobertura informativa de dilluns a diumenge, de les 6 del matí a les 11 de la nit els 365 dies de l’any.
Durant el mes de desembre l’Oficina de Premsa va atendre un total de 1.687 trucades de mitjans de comunicació, de les quals 1.401 van consistir a donar informació sobre l’estat del trànsit i 286 van ser connexions radiofòniques sobre incidències destacades i afectacions rellevants a la xarxa viària catalana.
Paral·lelament, l’Oficina de Premsa ha gestionat 230 peticions de reportatges, entrevistes i dades estadístiques relacionades amb l’àmbit del Servei Català de Trànsit i ha elaborat 7 notes de premsa sobre temes puntuals d’importància generats pel SCT.
Avís legal | Accessibilitat | Sobre el web | © Generalitat de Catalunya