Accés al contingut
Accés al menú de la secció

Customer Relationship Management (CRM) per a entitats ambientals

Les entitats no lucratives en general, i les ambientals en particular, defineixen en llurs missions la voluntat de transformar la realitat per fer-la més harmònica amb una determinada concepció de la persona humana, de la societat i del medi natural. Les vies per les quals pretenen assolir aquests objectius són múltiples (sensibilització, educació, incidència política, etc.) però en tots els casos s’esdevé la necessitat d’implicar-hi un nombre important -i creixent- de persones i organitzacions de perfil divers. Aquesta necessitat de relacionar-se i establir complicitats també és del tot rellevant en altres aspectes tan estratègics com la captació de fons, la gestió del voluntariat o la realització de projectes i actuacions diversos.

Per tant, qualsevol organització que vulgui assolir determinat nivell d’impacte social en la seva actuació farà bé de desenvolupar una cultura interna de gestió de la informació que l’ajudi a sistematitzar i potenciar la vinculació amb la seva base social i, per extensió, amb tota la resta d’interlocutors amb qui es relaciona.

Les eines que s’utilitzen a l’hora de gestionar la informació són cabdals per assegurar-ne un bon impacte. Per això, es posa a disposició de les entitats ambientals un CRM adaptat a les seves necessitats, una solució tecnològica que integra diferents funcionalitats: des de l'enregistrament de les dades identificatives i de contacte fins a la gestió completa de les comunicacions electròniques, passant per l'historial de relació (col·laboracions de tota mena, participació en activitats, voluntariat, òrgans de govern, etc.) o d'aportacions econòmiques. En base al software de Sugar CRM Community Edition, s’han adaptat diversos mòduls per adaptar-se a les necessitats del sector ambiental.

El desenvolupament d'un CRM per a entitats ambientals ha estat una iniciativa de la Xarxa de Custòdia del Territori (XCT) amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat en el marc del Pla de suport al tercer sector ambiental.

A continuació podeu accedir a la descàrrega lliure de diversos arxius. La Guia d’implantació del CRM és un document que us orientarà per a la seva instal·lació així com pel seu ús bàsic: 

Si teniu qualsevol dubte o consulta, podeu enviar un correu electrònic a entitats.ambientals.tes@gencat.cat