|
|
Primavera 2003 |
|
|
|
|
|
|
|
Enquestes i recerques sobre usos lingüístics en l'àmbit acadèmic:
Andorra, Catalunya, País Valencià i Galícia |
|
|
|
|
|
|
La realitat sociolingüística
andorrana a debat, segons els resultats de diferents estudis
per Jaume Farràs
|
|
|
|
|
|
|
|
Larticle
sintetitza els plantejaments, metodologies i anàlisis de tres recerques
sociolingüístiques sobre la realitat andorrana, posteriors al Pla
dandorranització iniciat a la dècada dels 70. Es tracta de dos treballs de tesis
fets amb finalitats acadèmiques i dels resultats duna enquesta sociològica. Tenen
objectius, metodologies i conclusions força diferents. Així, shi exposa la tesi de
lalemany Volker Lixfeld (1982) sobre les llengües dAndorra, i de Pere Notó
(UAB, 1983), sobre la realitat psicosociolingüística del sector educatiu, i reprèn
aspectes interessants de lenquesta feta per Boix, E. i Farràs, J. el febrer de 1992
als infants i joves descoles andorranes. Les accelerades transformacions
demogràfiques, econòmiques i socials del país fan de teló de fons, i contextualitzen
tot el període que abasten aquests recerques. |
|
|
Estudios sobre a situación
sociolingüística da lingua galega (1990-2002)
por Anxo M. Lorenzo Suárez
|
|
|
|
|
|
|
|
Expoñemos
neste traballo o conxunto de estudios máis relevantes sobre a situación
sociolingüística da lingua galega realizados e/ou publicados desde 1990 ata o 2003,
promovidos desde as institucións públicas galegas: a Xunta de Galicia, as
administracións locais, universidades, e outras institucións, como é o caso do Consello
da Cultura Galega. Centraremos a exposición nos traballos existentes en sete áreas:
estudios xerais, política lingüística, administración, ensino non universitario,
ensino universitario, medios de comunicación, e outros ámbitos (empresa, publicidade e
igrexa). |
|
|