|
Òmnia té com a objectiu
impulsar laccés a les noves tecnologies a joves amb risc de patir processos de
desigualtat i a aturats de llarga durada, com a mesura per combatre lexclusió
social. En aquest sentit es planteja:
Desenvolupar les habilitats i capacitats ocupacionals a
través de laccés a les noves tecnologies i de processos de formació i reciclatge,
facilitant la convergència entre la demanda del mercat laboral i loferta de
formació.
|
Impulsar lacció coordinada entre el món associatiu
i del voluntariat, entitats gestores sense ànim de lucre i lacció institucional
per tal de sumar esforços de forma territorialitzada.
|
Reforçar les xarxes de voluntariat i ajuda mútua
dotant-les de les eines necessàries (tecnològiques, formatives i programàtiques) que
els permetin desenvolupar programes innovadors i participar en la lluita contra
lexclusió social.
|
Dinamitzar, en els barris o territoris on sapliqui, les
diferents associacions de barri perquè accedeixin a la Societat de la Informació.
|
Pel que al maquinari per posar en marxa
aules formatives es disposarà dun mínim de 8 ordinadors, a més de disposar
dun servidor propi. El projecte Òmnia sestructurarà en tres fases:
1.- Saplicarà en un total de 20 a 25
barris, prioritzant les experiències existents per part del món associatiu i els barris
més implicats en els plans de dinamització.
2.- Sampliarà a 26 barris més un cop posat
en marxa en els barris de la primera fase i després duna primera avaluació.
3.- Partint de lexperiència inicial
sanirà ampliant progressivament segons les disponibilitats.
Amb aquestes actuacions es propiciarà
lassoliment de les següents finalitats educatives:
Que nois i noies tinguin les destreses necessàries per
viure i treballar en la Societat de la Informació. |
Que puguin emprar la tecnologia de manera creativa i/o ser
dominats per ella. |
Que saprofitin les grans possibilitats de millorar
laprenentatge i els mètodes densenyament, i que safavoreixi la
motivació. |
Que sevolucioni duna presència parcial de la
tecnologia de la informació al sistema educatiu "aules informàtiques"-
cap a una presència integral en tots els espais i aspectes de lactivitat educativa:
"Informàtica a laula" "Internet a laula". |
|
|
|

Zones prioritàries:
Barcelona |
Raval, Casc Antic,
El Carmel, Trinitat Nova |
Badalona |
Pomar, Sant Roc |
Figueres |
Bon Pastor,
Culebret, El Parc de Sant Joan,
Parc Sol i Turó Baix |
LHospitalet de
Llobregat |
Gornal, Santa Eulàlia, Sanfeliu,
La Torrassa, Collblanc i La Florida. |
Lleida |
La Mariola |
Manresa |
El Xup, Font dels Capellans |
El Prat de
Llobregat |
Sant Cosme, Prat |
Sabadell |
Espronceda |
Sant Adrià
del Besós |
La Mina |
Sant Boi de Llobregat |
Camps Blancs |
Tarragona |
Riu Clar, Campclar,
Torreforta |
Reus |
Sant Josep Obrer |
Terrassa |
Pla de Bonaire,
Vilardell, Montserrat,
Can Jofresa, Can Tusell, Torresana |
|
|