SERVEI D'EMERGÈNCIES 1-1-2 
Descripció
Accions i Calendari
Pressupost, Altres responsables i projectes relacionats
 

  
 

SERVEI D’EMERGÈNCIES 1-1-2

Tornar a l'inici
 

Descripció i Accions

A través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, el Comissionat ha donat suport tècnic al Departament de Governació per posar en marxa el Servei d’Emergències 1-1-2 a Catalunya.

El servei telefònic 1-1-2 facilita que, en cas d’emergència, tots els ciutadans accedeixin als serveis públics de la sanitat, de la policia i dels bombers a través d’un únic número europeu amb trucada gratuïta i des de qualsevol telèfon (fix o mòbil). És a dir, l’1-1-2 respon de forma immediata les 24 hores del dia i centralitza totes les trucades d'emergències (urgències sanitàries, extinció d'incendis i salvaments, seguretat ciutadana i protecció civil).

El telèfon 1-1-2 inicia el servei en proves el desembre de 1998. Comença a operar de forma regular el febrer de 1999, després d’haver informat de forma convenient als mitjans de comunicació i als ciutadans.

El Departament de Governació supervisa l’explotació d’aquest servei i en fixa l’operativa a través de la Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil.
Tornar a l'inici
 

Calendari

Servei en fase de proves: desembre de 1998.
Servei regular: febrer de 1999.
Tornar a l'inici
 

Projectes relacionats

Administració Oberta de Catalunya
Tornar a l'inici

Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: ssi@correu.gencat.es