A
través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació,
el Comissionat ha donat suport tècnic al Departament de Governació
per posar en marxa el Servei
d’Emergències 1-1-2 a
Catalunya.
El servei
telefònic 1-1-2 facilita que, en
cas d’emergència, tots els ciutadans accedeixin als serveis públics
de la sanitat, de la policia i dels bombers a través d’un únic número europeu amb trucada gratuïta i des de qualsevol telèfon
(fix o mòbil). És a dir, l’1-1-2 respon
de forma immediata les 24 hores del dia i centralitza totes les
trucades d'emergències (urgències sanitàries, extinció d'incendis
i salvaments, seguretat ciutadana i protecció civil).
El telèfon 1-1-2 inicia el
servei en proves el desembre de 1998. Comença a operar de forma
regular el febrer de 1999, després d’haver informat de forma
convenient als mitjans de comunicació i als ciutadans.
El Departament de Governació
supervisa l’explotació d’aquest servei i en fixa l’operativa a
través de la Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil. |