SERVEI D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ 012 
Descripció
Accions i Calendari
Pressupost, Altres responsables i projectes relacionats
 

  
 

SERVEI D’ATENCIÓ AL CIUTADÀ 012

Tornar a l'inici
 

Descripció i Accions

A través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, el Comissionat ha col·laborat amb el Departament de Presidència per posar en marxa el 012, que és un servei d’atenció telefònica al ciutadà. En aquest cas, el Comissionat ha donat suport a les tasques de coordinació necessàries fins que el 012 ha començat a funcionar de forma efectiva el 12 de gener de 1999.

El telèfon 012 actua com el servei d'informació corporatiu de la Generalitat de Catalunya i unifica els telèfons d'informació dels departaments de la Generalitat.

En una primera fase, el 012 informa sobre tots els temes que afecten la Generalitat de Catalunya: organigrama (adreces, telèfons, titulars, funcions, etc.), normatives, competències, tràmits, subvencions, ajuts, concursos, publicacions, reclamacions, etc. El 012 també incorpora algunes informacions especialitzades.

Posteriorment, el servei del 012 s'ampliarà amb la gestió telefònica de tràmits per telèfon.

En aquest cas, el Comissionat ha actuat com a suport tècnic, però el projecte global del 012 s’inscriu dins l’esperit del Pla Estratègic Catalunya en Xarxa. Aquest Pla afirma que poder disposar de la informació pública i de la informació privada rellevant és un requisit indispensable perquè els ciutadans puguin exercir els seus drets i perquè la indústria catalana pugui ser competitiva.
Tornar a l'inici
 

Calendari

El telèfon 012 d’atenció ciutadana comença a funcionar el 12 de gener de 1999.
Tornar a l'inici
 

Projectes relacionats

Administració Oberta de Catalunya
Tornar a l'inici

Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: ssi@correu.gencat.es