A
través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació,
el Comissionat ha col·laborat amb el Departament de Presidència per
posar en marxa el 012, que
és un servei d’atenció telefònica al ciutadà. En aquest cas, el
Comissionat ha donat suport a
les tasques de coordinació necessàries fins que el 012 ha començat
a funcionar de forma efectiva el 12 de gener de 1999.
El telèfon 012 actua com el servei
d'informació corporatiu de la Generalitat de Catalunya i unifica
els telèfons d'informació dels departaments de la Generalitat.
En una primera fase, el 012
informa sobre tots els temes que afecten la Generalitat de Catalunya:
organigrama (adreces, telèfons, titulars, funcions, etc.),
normatives, competències, tràmits, subvencions, ajuts, concursos,
publicacions, reclamacions, etc. El 012 també incorpora algunes
informacions especialitzades.
Posteriorment, el servei del
012 s'ampliarà amb la gestió telefònica de tràmits per telèfon.
En aquest cas, el Comissionat ha actuat com a suport tècnic, però el
projecte global del 012 s’inscriu dins l’esperit del Pla Estratègic
Catalunya en Xarxa. Aquest Pla afirma que poder disposar de la
informació pública i de la informació privada rellevant és un
requisit indispensable perquè els ciutadans puguin exercir els seus
drets i perquè la indústria catalana pugui ser competitiva. |