CONVENI MARC "FINESTRETA ÚNICA" 
Descripció
Accions i Calendari
Pressupost, Altres responsables i projectes relacionats
 

  
 

CONVENI MARC “FINESTRETA ÚNICA”

Tornar a l'inici
 

Descripció

La Generalitat de Catalunya i el Ministeri d’Administracions Públiques signen el 17 de maig de 1997 el Conveni marc de col·laboració per implantar de forma progressiva un sistema intercomunicat de registres de les administracions públiques a Catalunya. Aquest conveni se’l coneix públicament com el Projecte Finestreta Única de les Administracions Públiques.

Aquest Conveni marc té un doble objectiu:

1) Determinar les mesures i les eines de col·laboració que permetin implantar de forma coordinada un sistema intercomunicat dels registres administratius, intercanviar les bases de dades i els instruments per informar i atendre al ciutadà, així com simplificar i integrar els tràmits i els procediments administratius comuns.

2) Establir un marc general d’obligacions perquè els ciutadans puguin presentar sol·licituds, escrits i comunicacions adreçats a l’Administració de l’Estat i a l’Administració de la Generalitat de Catalunya en els registres de les entitats locals. D’aquesta manera, s’acompleix el mandat de l’article 38 de la Llei 30/1992, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Per tant, l’Administració de l’Estat i l’Administració de Catalunya canalitzen totes les actuacions en  aquesta matèria a través d’un únic Conveni, que substitueix els múltiples convenis que podrien subscriure ambdues administracions per separat amb les diferents administracions locals.

El Conveni marc genera tres efectes principals per als ciutadans:

1) Els ciutadans podran presentar sol·licituds, escrits i comunicacions (en paper i, quan tècnicament sigui possible, també en suport electrònic) adreçades a l’Administració de l’Estat i a l’Administració Autonòmica en els registres administratius dels ens locals que s’adhereixin al conveni. La data d’entrada en aquests registres serà vàlida perquè els interessants compleixin els terminis.

2) Els ciutadans disposaran de punts d’informació en els quals, amb una visió global, tindran accés a informacions sobre les funcions i activitats dels òrgans i entitats vinculades de les administracions intervinents en el Conveni marc.

3) Els tràmits comuns se simplificaran i es podran utilitzar nous mitjans electrònics, informàtics i telemàtics. Així els ciutadans es podran relacionar amb les administracions públiques de forma més àgil i eficient i amb menys costos en temps i en desplaçaments.
Tornar a l'inici
 

Accions i Calendari

A partir de la firma del Conveni marc l’any 1997, la iniciativa ha avançat en dues grans direccions:

1) La presentació d’escrits, comunicacions i sol·licituds. En aquest cas, s’ha ampliat la xarxa d’oficines de registre, perquè s’han adherit al conveni diferents ens de l’Administració Local. A finals de setembre de 1999, hi ha 82 ajuntaments i consells comarcals adherits.

2) La implantació d’un sistema intercomunicat dels registres. La Generalitat de Catalunya, conjuntament amb altres ens locals, ha participat com a soci en el Projecte PISTA-Ventanilla Única. Aquest projecte pilot finalitza el setembre de 1999. En aquest projecte pilot s’han establert criteris comuns, normes, estàndards i productes informàtics per fer possible la comunicació telemàtica entre les oficines de registre de les diverses administracions públiques participants.
Tornar a l'inici
 

Altres responsables

Ajuntaments i Consells comarcals que s’han adherit al conveni

Projectes relacionats

Administració Oberta de Catalunya
Tornar a l'inici

Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació
Secretaria per a la Societat de la Informació
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correu-e: ssi@correu.gencat.es