Anteriorment, ja sha valorat
la importància patrimonial de disposar daquests drets. Donen una nova rendibilitat
econòmica, en primer lloc, als arxius audiovisuals de les televisions obertes, sobretot
les públiques, que posseeixen un recorregut de més anys produint o adquirint drets de
llarga durada, quan eren molt barats per la falta de competència; després, a un grup de
professionals del sector, que van tenir la previsió de comprar a preus assequibles gran
part de la producció cinematogràfica dels anys anteriors a la comercialització
televisiva; i, en tercer lloc, a les empreses editorials que tinguin drets sobre
temàtiques que poden ser desenvolupades per laudiovisual. Per tant, no és
improbable que a mida que la tecnologia i els hàbits de consum afavoreixin els abonaments
a canals temàtics es produeixi un increment de negoci en aquest segment. Cal pensar que
levolució daquest segment estratègic pot estimular la creació de noves
productores, a partir de la legítima ambició de diversificar el negoci editorial
tradicionalment reduït a ledició de llibres. És natural que moltes grans
editorials hagin ampliat el seu objecte productiu al sector multimèdia, però en la
mesura que posseeixen els drets sobre autors i sobre temàtiques és raonable que valorin
loportunitat de comercialitzar els continguts en obres audiovisuals, al marge de
latractiu inversor que trobin en aquest sector. Lentrada de leditorial
Planeta en laccionariat de Tele 5 o laproximació del Grupo Godó als mitjans
audiovisuals són exemples catalans daquest interès, que pot derivar en la
constitució de joint ventures susceptibles fins i tot de produir pel·lícules. Per altra banda, res no impediria que alguna de les empreses de productes danimació ben situada en el mercat europeu decidís llençar un canal temàtic destinat al públic infantil-juvenil per donar sortida a les seves produccions barrejades amb daltres alienes, aprofitant la notorietat que dóna la seva marca. Productores independents: en qualsevol cas cal reconèixer que lorigen més natural dels proveïdors de continguts cal trobar-lo en les productores independents creades amb aquesta finalitat, o en les unitats de continu nínxol de productores destinades també al continu massiu. |
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |