![]() |
|
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
L'activitat econòmica, quan s'emmarca dins de les noves Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) adquireix diverses dimensions que cal tractar de forma específica. En una primera aproximació, es pot considerar l'impacte de les TIC sobre l'activitat econòmica en quatre subàmbits: | |
La introducció de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions afecta al sector productiu en una vessant doble: primer, en la generació de béns, productes consumibles i serveis de les empreses del sector electrònic en un sentit ampli; i segon, en l'ús de les noves tecnologies que fan la resta d'empreses. La societat de la informació com a motor d'activitat introdueix, per tant, noves formes de producció en els sectors tradicionals i crea una nova indústria d'equipaments electrònics i de serveis de comunicació. El comerç electrònic permet l'intercanvi de mercaderies o serveis entre persones o organitzacions sense enllaços presencials. El seu ús pot ser entre empreses (extranet) o entre empresa i consumidor final (comerç-e), i precisa de la participació d'ens certificadors i d'uns aplicatius que garanteixin una transacció segura. El comerç amb el consumidor final és incipient encara, però se'n preveu un creixement decisiu els propers anys. D'altra banda, l'aparició d'Internet ofereix una nova forma de comunicació i de marketing que ha de ser aprofitada per potenciar aquest tipus de comerç. La societat de la informació genera també una indústria de continguts multimèdia i una nova forma de concebre els audiovisuals (cinema, TV, etc.). Catalunya ha d'incrementar la producció d'aquests continguts, ja que es preveuen taxes de creixement importants pel sector. Cal desenvolupar els continguts necessaris per a l'educació, la sanitat, la cultura, l'oci i altres, tant destinats per al públic català com per a ser exportats a la resta del món. |
|
Els indicadors proposats per a fer un seguiment de la situació a Catalunya en aquest àmbit són:
|
|