![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
L'aplicació de les Tecnologies de
la Informació tenen un gran impacte a l'àmbit educatiu, i també es pot fer més
factible l'educació continua al llarg de tota la vida. L'aplicació de les TIC en aquest
àmbit es farà seguint una perspectiva global que inclogui, per tant, tot l'àmbit de
l'ensenyament: educació pre-escolar, bàsica (primària i secundària), universitària,
professional, continuada i vocacional. Quan es parla de l'educació i la formació dins de la Societat de la Informació es fa referència tant a les qüestions tècniques i tecnològiques, com a la necessitat d'ampliar els horitzons de l'ensenyament tradicional a altres pràctiques educatives per a adaptar-se a la nova situació. També es fa referència a temes com ara aprendre a aprendre i l'auto-ensenyament, el treball en grup, la participació en xarxes, i aprendre a reflexionar i analitzar de forma crítica. En definitiva, es tracta d'un ensenyament més participatiu diferent a les formes educatives convencionals conegudes fins ara. Les tecnologies de la informació implantades al sector educatiu influencien tres àmbits diferents: el pedagògic, el tecnològic i l'organizatiu. Per tant, l'ús de les noves tecnologies només tindrà l'efecte desitjat si les seves mesures d'aplicació afecten correctament els tres àmbits. Dins l'Informe Bangemann es destaca la importància estratègica de la integració de l'educació en les TIC, amb atenció especial al desplegament de les actuacions de dotació d'equipaments, formació i suport als usuaris, així com al desenvolupament dels materials necessaris. El fenomen d'Internet té una rellevància especial en l'educació, ja que permet la producció i la difusió d'informació, la possibilitat d'accedir-hi i l'establiment de projectes col·laboratius entre escoles i universitats, tant a nivell català, com estatal i internacional. |
|
Els indicadors proposats per a fer un seguiment de la situació d'aquest àmbit a Catalunya són els següents:
Possiblement, molt aviat, veurem altres indicadors que mesurin el nombre de matèries |