Decreto de estructuración del Departamento
   

 


Capítol 9
Consell de la Societat de la Informació

Article 31
Consell de la Societat de la Informació

31.1 Es crea, amb caràcter interdepartamental, el Consell de la Societat de la Informació.

31.2 Al Consell de la Societat de la Informació li corresponen les funcions següents:

  1. L'assessorament sobre l'elaboració del Programa d'actuació de l'Administració de la Generalitat per promoure la incorporació de les noves tecnologies de la comunicació a tots els nivells de la societat catalana.
  2. La proposta d'accions per sensibilitzar la societat catalana sobre la importància del coneixement i l'ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació, mitjançant l'actuació ordinària dels departaments de l'Administració de la Generalitat.
  3. La coordinació de l'actuació dels òrgans de la Generalitat en relació amb la societat de la informació.

31.3 El Consell de la Societat de la Informació està integrat pels membres següents:

  1. El conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, que n'és el president.
  2. El secretari per a la Societat de la Informació, que n'és el vicepresident.
  3. Els secretaris generals dels departaments de l'Administració de la Generalitat o la persona en qui deleguin.
  4. Un funcionari del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació designat pel president, que actua com a secretari.

Disposicions addicionals
1) Se suprimeixen els òrgans següents:

  1. El Comissionat per a Universitats i Recerca.
  2. El Comissionat per a la Societat de la Informació.
  3. De la Direcció General d'Universitats, els òrgans actius no regulats en aquest Decret fins al nivell de secció.
  4. De la Direcció General de Recerca, els òrgans actius no regulats en aquest Decret fins al nivell de secció.
  5. El Consell per a l'Adaptació de la Generalitat a la Societat de la Informació.
  6. La Comissió de Promoció del Sector Audiovisual.
  7. L'Agència de Biotecnologia de Catalunya.

2) El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació dóna suport al Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació en l'exercici de les seves funcions.

3) Les referències que facin les disposicions vigents al Comissionat per a Universitats i Recerca s'ha d'entendre fetes al Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació.

4) Sens perjudici del que estableix la disposició addicional 5, totes les referències que facin les disposicions vigents al Comissionat per a la Societat de la Informació, dins l'àmbit de les funcions pròpies de la Secretaria per a la Societat de la Informació, s'han d'entendre fetes a aquesta Secretaria, a la qual queden adscrits tots els òrgans col·legiats vigents fins ara adscrits al Comissionat esmentat i que tinguin atribuïdes funcions pròpies de la Secretaria. La resta d'òrgans col·legiats vigents adscrits al Comissionat queden adscrits al Departament de la Presidència, mitjançant el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació.

5) Les referències i les funcions atribuïdes al Comissionat per a la Societat de la Informació, mitjançant el Decret 225/1999, de 27 de juliol, o mitjançant altres disposicions vigents, quan no siguin pròpies de la Secretaria per a la Societat de la Informació, s'han d'entendre referides al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació.

6) Es modifiquen els apartats 2 i 3 de l'article 4 del Decret 341/1989, d'11 de desembre, de creació de l'Institut d'Estadística de Catalunya, que queda redactat de la manera següent:

"4.2 La Junta de Govern en ple, la integren els membres següents:

  1. El president de l'Institut, que és el conseller d'Economia, Finances i Planificació.
  2. El vicepresident, que és nomenat pel conseller d'Economia, Finances i Planificació.
  3. Els vocals següents:
    • El director de l'Institut.
    • Un representant de cadascun dels departaments de la Generalitat, amb nivell mínim de director general, designat pel conseller respectiu.
    • El director de l'Institut Cartogràfic de Catalunya.
    • El secretari, que ha de ser un funcionari del Departament d'Economia, Finances i Planificació, designat pel conseller d'aquest Departament.

4.3 La Comissió Permanent, la integren els membres següents:

  1. El president de l'Institut, que pot delegar en el vicepresident.
  2. El director de l'Institut.
  3. Els vocals, representants dels departaments de la Presidència, de Governació i Relacions Institucionals, d'Economia, Finances i Planificació, d'Interior i d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació al Ple de la Junta."

 

7) Es modifica l'article únic del Decret 13/1994, de 5 de gener, pel qual es modifica la composició de la Junta de Govern de l'Institut d'Estudis de la Salut, que queda redactat de la manera següent:

"Article únic
La Junta de Govern de l'Institut d'Estudis de la Salut que regula l'article 2 del Decret 324/1990, de 21 de desembre, té la composició següent:
President: el conseller de Sanitat i Seguretat Social o la persona en qui delegui.
Vicepresidents: el secretari general del Departament de Sanitat i Seguretat Social o la persona en qui delegui.
El director del Servei Català de la Salut o la persona en qui delegui.
Vocals: cinc representants del Departament de Sanitat i Seguretat Social, designats pel seu titular, dos d'ells a proposta del director del Servei Català de la Salut, i un tercer a proposta del gerent de l'Institut Català de la Salut.
Un representant del Departament d'Ensenyament, designat pel seu titular.
Un representant del Departament de Justícia, designat pel seu titular.
Un representant del Departament de Benestar Social, designat pel seu titular.
Un representant del Departament de Medi Ambient, designat pel seu titular.
Un representant del Departament de Treball, designat pel seu titular.
Un representant del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, designat pel seu titular.
Un representant de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, designat pel seu director.
Un representant de la CIRIT, designat pel vicepresident de la CIRIT.
Un representant del Consell Interuniversitari de Catalunya, designat pel conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació.
Un representant del Consell de Col·legis de Metges de Catalunya, designat pel seu president.
Un representant del Consell de Col·legis de Diplomats en Infermeria de Catalunya, designat pel seu president.
Un representant de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears, designat pel seu president.
Un representant de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya, designat pel seu president.
Un representant de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya, designat pel seu president.
Un representant de la Unió Catalana d'Hospitals, designat pel seu president.
Un representant del Consorci Hospitalari de Catalunya, designat pel seu president.
El director de l'Institut d'Estudis de la Salut.
Fins a dues persones de reconegut prestigi i experiència en l'àmbit objecte de l'activitat de l'Institut, designades pel conseller de Sanitat i Seguretat Social.
Secretari: una persona designada pel conseller de Sanitat i Seguretat Social, que pot ser membre de la Junta de Govern o no. En aquest últim cas actuarà amb veu i sense vot."

8) Es modifica la composició del Consell d'Administració de l'Agència d'Avaluació de Tecnologia i Recerca Mèdiques, que regula l'article 5.2 dels Estatuts de l'Agència esmentada, aprovats per l'Acord del Govern de la Generalitat de 30 de maig de 1994, que autoritza el Servei Català de la Salut a crear l'empresa pública Agència d'Avaluació de Tecnologia Mèdica, publicat per la Resolució de 17 de juny de 1994 i modificat per l'Acord del Govern de 10 de gener de 2000, publicat per la Resolució de 3 de febrer de 2000. L'article queda redactat de la manera següent:

"5.2 El Consell d'Administració té la composició següent:

  • President
  • Vicepresident
  • onseller delegat
  • Vocals: en un nombre entre quatre i set.

Aquests càrrecs són nomenats pel Govern, tots a proposta del conseller de Sanitat i Seguretat Social excepte un, que ho és a proposta del conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació. Tenen una durada de quatre anys i poden ser reelegits successivament per períodes de temps iguals.
Secretari: que pot ser-ne membre o no i serà designat pel Consell d'Administració."


9) Es modifica la composició del Consell d'Administració de l'Institut Català d'Oncologia, regulada a l'article 5.2 dels Estatuts de l'Institut esmentat, aprovats per l'Acord del Govern de la Generalitat de 7 de febrer de 1995, que autoritza el Servei Català de la Salut a crear l'empresa pública Institut Català d'Oncologia, publicat per la Resolució de 7 de març de 1995 i modificat per l'Acord del Govern de 10 de gener de 2000, publicat per la Resolució de 4 de febrer de 2000. L'article queda redactat de la manera següent:

"5.2 El Consell d'Administració té la composició següent:

  • President
  • Vicepresident
  • Conseller delegat
  • Vocals: en un nombre entre quatre i deu, un dels quals ho serà en representació de les associacions catalanes de lluita contra el càncer i un altre en representació del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació.

Aquests càrrecs són nomenats pel Govern, tots a proposta del conseller de Sanitat i Seguretat Social excepte el representant del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, que ho és a proposta del seu titular. Tenen una durada de quatre anys i poden ser reelegits successivament per períodes de temps iguals.
Secretari: que podrà ser-ne membre o no i serà designat pel Consell d'Administració."


10) Es modifica la composició del Consell d'Administració de l'Institut de Diagnòstic per la Imatge, regulada a l'article 5 dels Estatuts de l'Institut esmentat, aprovats per l'Acord del Govern de 24 de novembre de 1992, que autoritza el Servei Català de la Salut a modificar la denominació i els Estatuts de l'empresa pública Centre de Ressonància Magnètica de la Ciutat Sanitària Vall d'Hebron, publicat per la Resolució de 17 de febrer de 1993. L'article queda redactat de la manera següent:

Article 5

5.1 El Consell d'Administració és l'òrgan de direcció i control superior de l'Institut de Diagnòstic per la Imatge.

5.2 El Consell d'Administració té la composició següent:


President: el director del Servei Català de la Salut o la persona en qui delegui.
10 vocals nomenats pel Govern de la Generalitat, a proposta del conseller de Sanitat i Seguretat Social, entre persones de solvència i experiència reconegudes en l'àmbit de la gestió dels serveis sanitaris o de les tècniques de diagnòstic per la imatge, un dels quals en serà vicepresident.
1 vocal nomenat pel Govern de la Generalitat, a proposta del conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació.
Secretari: una persona designada pel director del Servei Català de la Salut, la qual, si no és membre del Consell, actuarà amb veu però sense vot."

 

 

Anterior

Departamento de Universidades, Investigación y Sociedad de la Información
Secretaría para la Sociedad de la Información
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correo-e: ssi@correu.gencat.es