Decreto de estructuración del Departamento
   

Capítol 5
Direcció General d'Universitats


Article 16
Funcions i estructura de la Direcció General d'Universitats

16.1 A la Direcció General d'Universitats li correspon l'execució de les competències en universitats i, especialment, les funcions següents:

  1. L'elaboració, la proposta, el seguiment i l'execució de la programació universitària de Catalunya.
  2. La planificació, la gestió i el control de les escoles universitàries titularitat de la Generalitat de Catalunya.
  3. La proposta de normativa, de programes i convenis de col·laboració en matèria universitària.
  4. La proposta de subvencions i altres mesures de foment en matèria universitària.
  5. La planificació, l'execució i el control del finançament universitari, així com la proposta i l'avaluació dels contractes programa i convenis de finançament que formalitzi el Departament amb les universitats.
  6. La preparació del Pla plurianual d'inversions universitàries i el seu seguiment.
  7. La preparació, la proposta i el seguiment de l'execució del pressupost de la Direcció General.
  8. La preparació, la proposta i el seguiment de la programació en matèria d'inversions universitàries.
  9. El foment de la participació de les universitats catalanes en els programes de formació i mobilitat, especialment, de la Unió Europea i la col·laboració amb territoris i universitats estrangeres.
  10. La coordinació i el foment de les polítiques de normalització lingüística dins l'àmbit universitari i el suport a la Comissió de Promoció de l'Ensenyament del Català a l'Estranger.
  11. El suport al Consell Interuniversitari de Catalunya.
  12. Qualsevol altra funció que li atribueixi la normativa vigent.

16.2 De la Direcció General d'Universitats depenen els òrgans següents:

  1. La Subdirecció General d'Universitats.
  2. El Servei d'Avaluació i Seguiment.

Article 17
Subdirecció General d'Universitats


17.1 A la Subdirecció General d'Universitats li corresponen les funcions següents:

  1. L'assessorament i el suport al director general en matèria d'universitats.
  2. La direcció i la coordinació de les funcions assignades als òrgans que en depenen.
  3. La gestió de les escoles universitàries titularitat de la Generalitat de Catalunya.
  4. L'assistència al director general en l'elaboració de la programació universitària de Catalunya i del Pla plurianual d'inversions universitàries.
  5. La proposta de mesures de coordinació i de millora de funcionament de les universitats.
  6. L'elaboració d'estudis tècnics i d'anàlisi econòmica dels projectes de programació universitària.
  7. La preparació de la documentació i els antecedents necessaris per a l'elaboració de l'avantprojecte de pressupost de la Direcció General.
  8. L'execució i el seguiment del pressupost de la Direcció General.
  9. L'elaboració i la proposta dels expedients de modificació pressupostària.
  10. L'elaboració de les propostes de subvencions i inversions i el seu seguiment.
  11. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada.

17.2 De la Subdirecció General d'Universitats, en depèn el Servei de Coordinació i Programació Universitària.

17.3 La Subdirecció General d'Universitats s'organitza, a més, en les àrees funcionals següents:

  1. Àrea de Prospectiva Universitària i de Qualitat.
  2. Oficina de Política Lingüística i d'Estudis.
  3. Àrea de Beques i Ajuts.

Article 18
Servei de Coordinació i Programació Universitària

Al Servei de Coordinació i Programació Universitària li corresponen les funcions següents:

  1. L'elaboració de les propostes de normativa i l'informe dels estatuts de les universitats i dels seus plans d'estudi.
  2. L'elaboració i la gestió dels programes i convenis de la Direcció General.
  3. El foment de les activitats universitàries de postgrau i de formació permanent.
  4. La tramitació dels expedients de creació, reconeixement, supressió i revocació d'universitats públiques i privades.
  5. La tramitació dels expedients relatius als centres i als ensenyaments de les universitats públiques i dels centres docents adscrits que derivin de l'execució de la programació universitària de Catalunya, així com dels expedients relatius als centres i ensenyaments de les universitats privades.
  6. Les relacions amb les institucions sanitàries concertades amb les universitats.
  7. La preparació d'informació i el suport tècnic i jurídic a la Direcció General en l'àmbit de les seves atribucions.
  8. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada.

Article 19
Àrea de Prospectiva Universitària i de Qualitat

A l'Àrea de Prospectiva Universitària i de Qualitat li corresponen les funcions següents:

  1. L'estudi, el seguiment i l'avaluació dels models de finançament universitari.
  2. La proposta, el seguiment i l'avaluació dels contractes programa de qualitat que s'estableixin entre l'Administració de la Generalitat i les universitats catalanes.
  3. L'elaboració d'estudis, anàlisis i valoracions dels resultats econòmics de les universitats.
  4. L'elaboració dels estudis de seguiment de l'execució i la liquidació dels pressupostos de les universitats.
  5. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada.

Article 20
Oficina de Política Lingüística i d'Estudis

L'Oficina de Política Lingüística i d'Estudis té les funcions següents:

  1. La coordinació, la proposta i el seguiment de les iniciatives que des de l'Administració de la Generalitat, les universitats, els col·legis professionals i altres institucions duguin a terme o proposin en l'àmbit del foment de l'ús del català a les universitats.
  2. L'elaboració de programes de cooperació en l'àmbit universitari de Catalunya i l'execució de programes de promoció davant les administracions de fora de l'àmbit de Catalunya.
  3. L'assistència i el suport tècnic per a la realització de congressos i jornades.
  4. La gestió, la coordinació i el seguiment de les publicacions de la Direcció General d'Universitats.
  5. La recopilació de les dades referents a l'activitat i als serveis educatius de les universitats.
  6. L'elaboració d'estudis de la situació universitària a Catalunya i a l'exterior.
  7. L'elaboració de la memòria anual de la Direcció General d'Universitats en col·laboració amb la resta d'unitats de la Direcció General.
  8. El suport i el seguiment de les tasques encomanades a la Comissió de la Promoció de l'Ensenyament del Català a les Universitats de fora de l'àmbit territorial de Catalunya.

Article 21
Àrea de Beques i Ajuts

A l'Àrea de Beques i Ajuts li corresponen les funcions següents:

  1. El seguiment, la coordinació i l'avaluació de programes de beques i ajuts a l'estudi universitari.
  2. L'elaboració de propostes i execució de programes amb les universitats catalanes.
  3. La proposta i l'elaboració de campanyes informatives dels programes que es desenvolupin.
  4. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada.

Article 22
Servei d'Avaluació i Seguiment

Al Servei d'Avaluació i Seguiment li corresponen les funcions següents:

  1. La supervisió, la inspecció i el control del funcionament administratiu dels centres i els serveis universitaris titularitat de la Generalitat de Catalunya.
  2. La supervisió i la inspecció, en els termes que preveu la normativa vigent, dels centres i els serveis universitaris que no són de la titularitat de la Generalitat.
  3. La proposta de les mesures que correspongui adoptar per al bon funcionament dels centres i els serveis universitaris.
  4. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada.

 

 



Anterior
Anterior

Departamento de Universidades, Investigación y Sociedad de la Información
Secretaría para la Sociedad de la Información
Av. Diagonal 605, 5è 1a. 08028 Barcelona
Telf. +(34) 933 63 83 60 / Fax: +(34) 933 63 83 70
Correo-e: ssi@correu.gencat.es