A l'hora d'interaccionar amb la ciutadania, cal fer-ho sempre en un to d'acord amb els valors compartits de la Generalitat i tots els seus professionals:
- Servei públic. és la raó de ser, la comunicació a través de les Xarxes Socials ha de ser tan o més eficaç del que ho és la presencial, al mateix temps que ha de ser més eficient i donar més resultats sense créixer gaire més en recursos. Convé mostrar en tot moment una predisposició a escoltar i ajudar el ciutadà en tot el que sigui possible, i oferir solucions a tots els seus dubtes.
- Transparència. És la norma bàsica dels mitjans socials. Cal mostrar-se tal com és l'organització, amb naturalitat.
- Qualitat. S'han d'oferir serveis de qualitat a tota la ciutadania, seguint els protocols establerts.
- Coresponsabilitat, saber a qui es representa i cap a qui, com i on es comunica. S'han de tenir en compte les normes de convivència i les normes d'ús de les Xarxes Socials mateixes.
- Participació en iniciatives ciutadanes, com si fossin pròpies, a més de fomentar la participació de la resta de ciutadania.
- Coneixement obert, amb nou enfocament de la propietat intel·lectual, que permeti crear les condicions necessàries per generar riquesa amb les dades i els continguts elaborats per l'Administració.
El to amb què conversarem ha de ser sempre proper i cordial. La comunicació en les diferents Xarxes Socials on la Generalitat és present sempre és cap a la ciutadania. Per tant, hem d'intentar escoltar les persones i donar respostes adequades a les seves necessitats, perquè els usuaris d'aquests espais sentin que la nostra presència no és intrusiva i participem en la seva conversa d'igual a igual.
Quan som a les xarxes socials, hem de tenir present que entrem en un terreny
propi de la ciutadania. I aquí cada usuari té la seva opinió, que no sempre hem de
compartir, però sí respectar. La nostra presència no té com a objectiu fer canviar
aquestes opinions, ni imposar les nostres, tan sols pretenem compartir, escoltar i
conversar amb la ciutadania en el seu espai.
Com a principi general, des dels perfils corporatius no es poden emetre opinions
personals i la línia editorial ha de coincidir amb la del lloc web oficial.