Les oficines d'atenció ciutadana ofereixen informació generalista sobre els tràmits i els serveis de la Generalitat, per exemple, quines dates d'inscripció té un tràmit, la documentació necessària, etc.
Els serveis territorials, en canvi, ofereixen informació específica dels tràmits i serveis propis d'un departament, com per exemple, l'estat d'un expedient iniciat.
Les oficines d'atenció ciutadana de Girona i Terres de l'Ebre informen i gestionen tots els serveis dels òrgans territorials dels departaments en un únic espai físic i amb personal especialitzat en les diferents matèries.
To inform you
Citizen service offices offer general information on the procedures and services of the Generalitat, for example, what the registration dates of a procedure are, the documentation required, etc.
Territorial services, on the other hand, offer specific information on a department’s particular procedures and services, such as the status of a file opened.
The citizen service offices in Girona and Terres de l’Ebre inform and manage all the services of the department territorial bodies in a single physical space and with personnel specialized in different matters.
For help with transactions
If you need help with processing a transaction, you can go to a Citizen Information Office, where they will give you information and, if you have no means to do so, they will help you to fill in, sign and send the relevant form.
To register documents
Whenever you request something from the government you must register your request, whether it is an application, appeal, complaint, claim, allegations, a letter, the complementary documentation justifying the request, etc. If you need to register or present documentation for a transaction in person, you can go to: