Generalitat de Catalunya Núm 2. - Desembre 2008   
  tornar al butlletí     
 

Jaume Torrent, nomenat director del “Programa per a la posada en funcionament de l’Edifici”
     
El Departament de la Vicepresidència ha nomenat Jaume Torrent i Genís com a director del Programa per a la posada en funcionament de l’Edifici de l’Administració de la Generalitat a Girona, que s’adscriu a la Delegació Territorial del Govern a Girona
Foto Jaume Torrent
 

Entre d’altres tasques, Torrent és el responsable de:

  • Planificar les actuacions relacionades amb aquesta posada en marxa
  • Coordinar la fase final de construcció de l’edifici
  • Presentar una proposta de model funcional a la Comissió de Coordinació Corporativa
  • Dirigir el procés d’implantació de les propostes operatives
  • Proposar a la Comissió els estàndards d’ocupació dels espais del nou edifici i les persones que formaran part dels serveis comuns
  • Proposar i executar el pla de posada en marxa
  • Informar a la Comissió del desenvolupament de totes les actuacions
  • Qualsevol funció que li encomani la persona titular de la Delegació Territorial o la Comissió

Jaume Torrent és arquitecte per la Universitat Politècnica de Catalunya (1981). El 1984 va iniciar la seva carrera a la Generalitat com a col·laborador tècnic del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ocupant des de 1989 el càrrec de cap dels Serveis Territorials d’Urbanisme a Girona. GISA, empresa pública de la Generalitat, va nomenar el 2004 Jaume Torrent com a coordinador de les obres del nou edifici de la Generalitat. És delegat del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya a l’Alt Empordà i col·labora com a professor en cursos de postgrau.

 

Creació del Programa per a la posada en funcionament de l’Edifici de l’Administració de la Generalitat a Girona

Cronologia de les obres de construcció de la nova casa de la Generalitat a GironaEl 3 de juliol de 2007 es va crear la Comissió de Coordinació Corporativa (CCC), un òrgan de Govern, que té la missió d’analitzar la gestió dels recursos comuns de la Generalitat, impulsar-la i avaluar-ne la implantació.

Una de les prioritats que aquesta Comissió té sobre la taula és el desenvolupament d’un pla pilot: la posada en funcionament del nou Edifici de l’Administració de la Generalitat a l’illa que ocupava l’hospital de Santa Caterina de Girona. Es tracta de la primera experiència de posada en marxa d’un edifici corporatiu multidepartamental que duu a terme el Govern del país. És per això que calia articular un instrument per coordinar i assegurar el procés de trasllat i implantació dels serveis.

Aquesta eina és el Programa per a la posada en funcionament de l’Edifici de l’Administració de la Generalitat a Girona, un instrument creat per acord de la Comissió de Coordinació Corporativa. Al capdavant d’aquest programa hi ha un director que té la funció de planificar, d’acord amb la Comissió, les actuacions corresponents a la posada en funcionament de l’Edifici de l’Administració de la Generalitat a Girona i fer el seguiment de la seva execució. Atès el caràcter multidepartamental del nou equipament, també podrà presentar una proposta innovadora d’organització interna, que inclourà la creació dels serveis comuns a tot l’edifici i a la subseu de la casa Solterra.

El mandat del Programa s’acabarà quan els serveis generals de l’Edifici de l’Administració de la Generalitat a Girona es trobin operatius i a ple rendiment, com a molt tard tres mesos després del trasllat de la última unitat.

Documents d'interès:

DECRET 146/2007, de 3 de juliol, pel qual es crea la Comissió de Coordinació Corporativa

ACORD GOV/154/2008, de 26 d'agost, pel qual es crea el Programa per a la posada en funcionament de l'Edifici de l'Administració de la Generalitat a Girona