Web de la Generalitat de Catalunya Mapa web Contacte Castellano English
L'AIAQS 
Productes i serveis 
Projectes en curs 
Recerca 
Publicacions 
Enllaços d'interès 
Organismes de Sanitat
Inici 
L'HC3 incorpora els documents de voluntats anticipades

La Història Clínica Compartida de Catalunya (HC3) ja permet conèixer si un pacient disposa d'un document de voluntats anticipades

Des del proppassat mes de juny, els professionals sanitaris del Sistema Sanitari Català, que atenguin un o una pacient podran conèixer, a través de la Història Clínica Compartida de Catalunya (HC3), si ha dipositat un Document de Voluntats Anticipades al Registre de Voluntats Anticipades del Departament de Salut, i per tant podran consultar-ne el seu contingut.

La incorporació d'aquesta funcionalitat significa un pas endavant per potenciar l'HC3 com una eina de d'integració de la informació sobre els processos assistencials i per millorar la gestió i l'accessibilitat a la informació dels pacients.

El Document de Voluntats Anticipades és un document que una persona realitza i el contingut del qual consisteix en unes instruccions que dóna al seu metge o metgessa on hi fa constar quin tipus d'atenció mèdica desitjaria o no rebre al final de la vida en el cas de trobar-se en una situació d'incapacitat per prendre decisions i comunicar-se.

El Document de Voluntats Anticipades té l'objectiu de promoure el principi ètic i legal de l'autonomia dels pacients a l'hora de prendre decisions relatives a la salut, fins i tot quan aquest ja no pot decidir per si mateix.

 



< index

Data d'actualització: 27/07/2010 11:54:43 © 2010 Agčncia d'Informaciķ, Avaluaciķ i Qualitat en Salut
Avís legal  |  Sobre el web