De Monistrol a Montserrat per la Drecera dels Tres Quarts

Ens endinsem a la muntanya pel petit sender que surt de la mateixa àrea de Coll Cabiró, just on hi ha l’indicador. Pujarem fins a trobar una pista més ampla on girarem a l’esquerra, ara en ascensió més lleugera en direcció al Monestir de Montserrat.

En uns deu minuts arribarem al punt de connexió amb el GR-96/GR-5, un corriol que puja del poble de Monistrol situat a la nostra esquerra. Nosaltres continuem recte pel mateix camí.

Camí de les Aigües

Caminarem una bona estona per un terreny descobert de vegetació i molt assolellat. Passarem per davant d’un hidrant habilitat per a l’extinció d’incendis i seguirem recte pel camí ample on veurem un cartell de prohibició del pas de vehicles motoritzats i una tanca mòbil. En aquest tram de camí podrem gaudir d’unes privilegiades vistes de la vila de Monistrol.

Cruïlla Camí de les Aigües – Drecera dels Tres Quarts

Després d’un tram planer arribem a la cruïlla de la drecera dels Tres Quarts, marcada amb un indicador. Prenem el corriol de la dreta i iniciem una pujada pronunciada però progressiva.

Camí de la Drecera dels Tres Quarts

Al llarg del camí travessarem quatre torrenteres, la primera, la Font del Boix, on per un moment sembla que el camí es perdi, però continua a l’altre costat del torrent, clarament indicat amb un senyal direccional. A pocs metres creuarem el torrent de la Maçanera, més endavant el del Soldat, i per últim, el torrent de l’Erola.

El camí aquí va força planer i si mirem al nostre darrere veurem, al fons, el Monestir de Sant Benet.

Vista de Montserrat amb Sant Benet al fons

De seguida ens trobarem amb una bifurcació de camins, d’on prové el camí de les Aigües.

Girem a la dreta afrontant el darrer tram de forta pujada, que ressegueix en molts punts la canonada d’abastament d’aigua del monestir, fins a superar el coll de les Baranes.

Vista de Montserrat des del coll de les Baranes

Aquí el desnivell es suavitza i caminem per terreny planer fins a trobar la connexió amb el camí de la Santa Cova.

Confluència GR 5 / 96 – Camí de la Santa Cova

Prenem el camí cimentat a la dreta i ascendim per uns graons amples amb un fort pendent.

Camí de la Santa Cova

Una mica més amunt veurem la via del cremallera a la nostra dreta, passarem per davant de l’estació superior de l’aeri i, finalment, per unes escales més estretes accedim a la plaça de la Creu del Monestir de Montserrat.

Mapa de l’itinerari

Mapa de l'itinerari

Mapa de serveis a Montserrat

Normes i Recomanacions

Consells bàsics per al senderista