Del Monestir al cim de Sant Jeroni

Recorregut circular d’interès extraordinari fins al cim de la muntanya de Montserrat (1.237 m), amb espectaculars i vertiginoses panoràmiques sobre el massís i bona part de Catalunya.

Anirem a buscar el funicular de Sant Joan, el qual ens deixarà a dalt al Pla de les Taràntules.

Tot just sortint de l’estació superior prenem el camí de la dreta, passant per sota d’un petit pont, i seguim recte direcció Sant Jeroni, tal com indica el senyal.

Senyalització cim de Sant Jeroni al Pla de les Taràntules

Passarem per davant de quatre agulles característiques anomenades “Gorres”, la més alta i amb una creu a dalt el cim s’anomena Gorra Frígia.

Agulles de Montserrat, Les Gorres

Anirem seguint el camí principal sense deixar-lo en cap moment.

Després d’un pas estret entre roques, hi ha un mirador a la nostra esquerra, el “mirador de la Serra de les Paparres”, on val la pena acostar-s’hi per observar les magnífiques vistes panoràmiques.

Mirador de la Serra de les Paparres

El camí es dirigeix a la capçalera de la vall, entra al bosc i creua el torrent de Santa Maria per una passera amb barana de fusta.

S’emprèn la pujada d’un tram pavimentat on, a la dreta, veurem un camí amb pendent descendent que és el que prendrem a la tornada per accedir de nou al monestir.

Al cap d’un quart d’hora aproximadament, arribem a la Capella de Sant Jeroni.

Capella de Sant Jeroni

Un indicador ens mena cap a l’esquerra per assolir, en pocs minuts, el cim. Però abans, podem fer una petita aturada al mirador de Mossèn Cinto, que trobarem a mig camí entre la capella i el cim.

Mirador de Mossèn Cinto

A dalt del cim hi ha una taula d’orientació on es pot identificar el relleu circumdant que s’estén des dels Pirineus fins als Ports i Mallorca.

Cim de Sant Jeroni, taula d'orientació

La tornada al santuari es pot fer pel mateix camí fins al funicular de Sant Joan o pel fons de la vall baixant pel camí vell de Sant Jeroni. En aquest cas, cal desfer l’últim tram del camí fins a arribar al trencall mencionat anteriorment, i allà agafar el camí descendent direcció el Pla dels Ocells – Monestir de Montserrat.

Al llarg del camí anirem trobant els indicadors del Parc Natural que ens guiaran en tot moment pel camí correcte fins al santuari.

Mapa de l’itinerari

Mapa de l'itinerari

Mapa de serveis a Montserrat

Normes i Recomanacions

Consells bàsics per al senderista