Àmbit XIX El taller de Ribagorça
Les obres atribuïdes a l’anomenat Taller de Ribagorça (de localització imprecisa) formen un dels grups més homogenis de la pintura del segle XIII. Tot i que una d’elles, el frontal de Gia, conté la signatura del pintor, Joan (Iohannes pintor me fecit), poden observar-se diferents autors entre les peces. Donen personalitat al grup els fons i els marcs amb relleus d’estuc, que eren recoberts per fines làmines d’estany amb colradura (vernís transparent), i la riquesa dels efectes cromàtics. La iconografia és orientada sovint als sants, i pren un sentit més narratiu i anecdòtic, que l’apropa al gòtic. Pertanyen igualment a aquest grup els frontals de Cardet (àmbit IV) i Sant Climent de Taüll
FRONTAL D´ALTAR DE GIA. Segona meitat del segle XIII. Pintura al tremp sobre fusta de noguera amb fons i marc d’estuc revestits d’estany i colradura. 99 x 145 cm. Procedeix de l’església de Sant Martí de Gia o Xia (Vall de Benasc, Alta Ribagorça, Osca). Adquisició col× lecció Plandiura, 1932. MNAC/MAC 3902 |
||
147. FRONTAL D’ALTAR DE GIA. Segona meitat del segle XIII. Pintura al tremp sobre fusta de noguera amb fons i marc d’estuc revestits d’estany i colradura. 99 x 145 cm. Procedeix de l’església de Sant Martí de Gia o Xia (Vall de Benasc, Alta Ribagorça, Osca). Adquisició col×
lecció Plandiura, 1932. MNAC/MAC 3902