Sumari
1.
Objectius i metodologia
1.1.
Objectius
1.2.
Metodologia
2. Marc de
referència
3. Ús del
català a les empreses de la CECOT
3.1.
Ús empresarial
3.2.
Atenció directa al públic
3.3.
Imatge corporativa i retolació exterior
3.4.
Comunicació interna
3.5.
Publicitat i comunicació escrita amb clients i proveïdors
3.6.
Directrius lingüístiques
4. Actituds
i valoració de l'ús del català
4.1.
Evolució i valoració de l'ús del català
4.2.
Motivacions i frens envers l'ús del català
4.3.
Intenció d'incrementar l'ús del català
5.
Avaluació de la política lingüística
5.1
Notorietat i viabilitat dels convenis
5.2
Grau d'acord amb la política lingüística
6. Interès
pels serveis lingüístics
6.1
Grau d'interès general
6.2
Grau d'interès per tipus de servei
7.
Recomanacions
8. Recull
de recursos lingüístics per a l'empresa
1. Objectius i metodologia
1.1 Objectius
L'objectiu general daquest estudi és conèixer la situació lingüística
a les empreses associades a la CECOT. I els objectius específics són: conèixer els usos
lingüístics i les expectatives pel que fa a l'augment de lús del català;
detectar els motius que addueixen les empreses per utilitzar el català o no fer-ho;
conèixer l'opinió sobre la política lingüística de la Generalitat de Catalunya entre
aquestes empreses i avaluar l'interès en utilitzar tot un seguit de serveis lingüístics
oferts des de la Secretaria de Política Lingüística i el Consorci per a la
Normalització Lingüística.
1.2
Metodologia
Univers
destudi: Les 4.700 empreses associades a la CECOT amb una grandària superior a
dos treballadors.
Mètode de
realització de l'enquesta: Enquesta telefònica mitjançant un qüestionari
semiestructurat.
Mostra: S'han
realitzat un total de 400 entrevistes vàlides. Aquesta grandària de mostra suposa
acceptar un marge d'error del + 4,7 % per a les dades globals en el cas de màxima
indeterminació (p=q=50) per a un nivell de confiança del 95,5 %.
Treball de
camp: El treball de camp sha realitzat entre el 15 i el 22 de desembre de 2000.
2.
Marc de referència
Grandària:
La major part de les empreses associades a la CECOT són microempreses amb menys de deu
treballadors (58,5 %), en segon lloc són petites i mitjanes (34 %) i el 7,5 % grans
empreses, en una proporció força similar al conjunt de les empreses de Catalunya.
Sectors: Les
empreses associades a la CECOT pertanyen principalment al sector de la indústria (46,5
%), amb un pes específic en els subsectors de la metal·lúrgia (22,8 %), el tèxtil (8,2
%) i les arts gràfiques (6,1 %). En segon lloc, destaquen les empreses del sector serveis
(31,8 %), essent en bona mesura gestories (10,4 %) i empreses de transport (6,1 %). Les
empreses de la CECOT pertanyen al sector de la construcció i del comerç. Dins
daquest darrer destaca el subsector dels professionals de la imatge (4,3 %).
Territori:
La localització de les empreses de la CECOT es concentra principalment a la comarca del
Vallès Occidental. Dins daquesta comarca destaquen les localitats de Terrassa (46,5
%) i Rubí (10,5 %).
Distribució
de les vendes: El mercat al qual es dirigeixen les empreses analitzades és
prioritàriament el català, ja que tres quartes parts de les vendes es realitzen
exclusivament a Catalunya. Mentre que el 16 % de la producció és destinat al mercat
espanyol i el 5,3 % al mercat internacional, que inclou Europa i la resta del món. |