5.3. Diccionari Multiterm
Assegurances
El 25 % de les
empreses d'assegurances associades a la UCEAC disposen del diccionari Multiterm
Assegurances elaborat pel Departament de Cultura juntament amb la UCEAC, fet que permet
apuntar que, actualment, no és encara una eina gaire estesa en aquest sector. Hi ha un
elevat percentatge de directius (18,1 %) que desconeix si posseeix el Diccionari, mentre
que el 57 % de les empreses assegura que no disposa d'aquesta referència bibliogràfica
6. Recomanacions
Consolidació
d'un procés
Si bé aquest és
un sector empresarial en el qual lús del català partia de baixos nivells
dutilització, en els darrers anys ha endegat un procés de major utilització
daquesta llengua fruit de les característiques del mercat català que demanda una
atenció comercial en la llengua pròpia, així com del desenvolupament de la Llei de
política lingüística i de la signatura dels convenis de col·laboració entre les
empreses i ladministració catalanes. Caldria ajudar a consolidar i reforçar el
procés endegat recentment per a la normalització de lús del català en aquest
sector empresarial.
Les empreses
entenen la necessitat de fer servir el català tant per obtenir bons resultats
empresarials, com perquè entenen que és una de les claus de la competitivitat respecte
la resta dempreses.
Concentració de grans grups
El procés de
concentració de grans grups dempreses dassegurances al territori català i
lelevat nivell de competència que es generarà en els propers anys per dominar el
mercat de les assegurances a Catalunya, pot actuar probablement a favor de la llengua
catalana.
Tot i que aquest
sector empresarial ha començat processos de normalització de lús del català
sobretot en els primers estadis de captació de clients, en els passos finals de
fidelització dels clients o en àmbits dactivitat interns a lempresa, la
utilització del català encara és baixa.
Intensificació
de contactes
Caldria aprofitar
la bona predisposició com a oportunitat per a fer campanyes favorables a la
normalització del català en tots els àmbits de la seva activitat, ja siguin externs o
interns. I també caldria mantenir i intensificar els contactes entre el Departament de
Cultura i les empreses associades a la UCEAC en loferiment de serveis.
Finalment,
també caldria difondre i facilitar el Diccionari Multiterm dAssegurances
elaborat pel Departament de Cultura juntament amb la UCEAC per tal dincrementar el
seu nivell dimplantació actual.
7. Recursos lingüístics en
línia
La Secretaria de Política Lingüística ha elaborat aquest recull de recursos lingüístics, que
estan disponibles a Internet i resulten útils per als professionals del sector de les
assegurances. No hem pretès fer una llista exhaustiva de les múltiples eines que
actualment es troben a la xarxa, sinó facilitar-ne una selecció acurada.
Si voleu obtenir
informació o esteu interessats a disposar d'un recull de recursos lingüístics
personalitzat per a les necessitats de la vostra empresa o organització, us podeu posar
en contacte amb:
Secretaria
de Política Lingüística: telèfon 93
567 10 o bé mitjançant l'adreça electrònica spl.vicepresidencia@gencat.cat
Consorci
per a la Normalització Lingüística: telèfon 93 272 31 00 o bé
a l'adreça electrònica: cpnl@cpnl.cat
Institut
DEP
dep@dep.net
Joan Solé i Camardons
Secretaria de Política Lingüística
joansole@correu.gencat.cat
|