|
Taula 2. Primera llengua apresa per
lalumne-Llengua dels pares
|
Llengua dels pares |
Total |
Catalana |
Catalana-
castellana |
Castellana-
catalana |
Caste-
llana |
Primera llengua apresa |
Cata-
lana |
Recompte
% de primera llengua apresa
% de
llengua dels pares
% total |
120
72,7%
97,6%
30,7% |
16
9,7%
45,7%
4,1% |
21
12,7%
47,7%
5,4% |
8
4,8%
4,2%
2,0% |
165
100,0%
42,2%
42,2% |
Caste-
llana |
Recompte
% de primera llengua apresa
% de
llengua dels pares
% total |
3
1,3%
2,4%
0,8% |
19
8,4%
54,3%
4,9% |
23
10,2%
52,3%
5,9% |
180
80,0%
95,2%
46,0% |
225
100,0%
57,5%
57,5% |
Una
altra |
Recompte
% de primera llengua apresa
% de
llengua dels pares
% de total |
|
|
|
1
100,0%
0,5%
0,3% |
1
100,0%
0,3%
0,3% |
Total |
Recompte
% de primera llengua apresa
% de
llengua dels pares
% de total |
123
31,5%
100,0%
31,5% |
35
9,0%
100,0%
9,0% |
44
11,3%
100,0%
11,3% |
189
48,3%
100,0%
48,3% |
391
100,0%
100,0%
100,0% |
Pel que
fa als matrimonis lingüísticament mixtos, transmeten les llengües de manera prou
semblant: el pare catalanoparlant i la mare castellanoparlant transmeten el català en el
45,7% dels casos, i el 54,3%, el castellà. Quan el pare és castellanoparlant i la mare
catalanoparlant, el 47,7% transmeten el català, mentre que el 52,3%, el castellà. Per
tant, la tendència és a transmetre més el castellà.
Les dades
globals de la transmissió lingüística intergeneracional, com podem extreure del quadre
2, són: el 57,5% transmet el castellà, mentre que el català el transmet el 42,2%.
Així, podem concloure que la tendència a lhora de transmetre la llengua és cap
al castellà, i ho observem tant si els dos progenitors tenen la mateixa llengua com
si cadascun en parla una de diferent.
Respecte a la
llengua que trien els alumnes per respondre l'enquesta és el castellà en un 62,4%
i el català un 31,5%; el 6% restant trien ambdues llengües (una llengua a cada part).
5.2 Resultats explicatius
5.2.1
Correlacions, anàlisi discriminant i anàlisi de regressió múltiple
En l'epígraf
dels objectius hem vist que la investigació pretenia tornar a delimitar les
principals variables que afavorien lús de les llengües i, seguint el model teòric
proposat, s'han obtingut els resultats següents: |