Textos de l'empresa


2. La comanda

Document mitjançant el qual s'encarreguen mercaderies o serveis a un proveïdor. La comanda es pot fer per correu, fax, telèfon, etc., o bé mitjançant un imprès. En aquest darrer cas, els impresos han de contenir totes les dades necessàries per facilitar les relacions de compravenda. En general, hi han de constar les dades que identifiquen el comprador i la data en què s'emet el document, les dades comercials com ara el tipus d'article i la forma de lliurament; és preferible esmentar l'àmbit jurídic que afecta l'operació.

Pel que fa als suports més utilitzats per comunicar una comanda, destaquem la carta i el fax, excepte quan es tracta de reposicions i es manté amb el proveïdor una relació constant; en aquest cas s'usa el telèfon.

ESTRUCTURA DE LA COMANDA

1. Dades identificadores

    1.1. Identificació de la persona compradora
    1.2.
    Data d'emissió
    1.3. Número de comanda

2. Dades de l'operació

    2.1. Article: tipus, codi i quantitats
    2.2.
    Pagament: preus, condicions, primes de penalització o bonificació
    2.3. Lliurament: lloc, data, mitjà, tipus de paletització, envasos, embalatges, etc.

3. Referència al marc jurídic competent

4. Signatura

MODEL DE COMANDA

NOM I COGNOMS DEL CLIENT

 

COMANDA NÚM. ______

data ________________

Adreça Població
Tel.


Règim impost IVA
                              c/e _________________________________________
                              NIF _________________________________________
Termini lliurament
Embalatge-ports Lloc lliurament
Remetre per Condicions de pagament
referència
descripció
quantitat
preu
import
                   
                   
                   
                   
                   
Total
   

PERSONA VENEDORA

PERSONA QUE FA LA COMANDA