Textos de l'empresa


Reunim en aquest apartat els textos que tenen com a funció ser testimoniatge d'activitats, fets o relacions que afecten l'organització; aquests documents són les actes i els certificats.



Actes i certificacions

Les actes i els certificats són textos que tenen com a funció ser testimoniatge d'activitats, fets o relacions que afecten l'organització.


Comunicacions

A continuació trobareu dos tipus de textos; per un costat, els documents mitjançant els quals l'emissor convoca un o diversos receptors i, per un altre, els documents mitjançant els quals hom transmet informacions dins del si de l'organització: la convocatòria i el comunicat.
Podem descriure el comunicat com aquell escrit que conté informacions que l'emissor transmet al receptor perquè en prengui coneixement.
Com en el cas anterior, la descripció d'aquest document és forçosament molt general i impedeix de donar un únic model comú, ja que inclou diversos tipus de documents que diferenciarem en dos grups: el comunicat de premsa i el comunicat intern.
Cadascun d'aquests documents ha estat tractat en apartats diferents en què es detallen els trets més característics pel que fa a la redacció i a l'estructura.


Correspondència

La correspondència comercial d'una organització és formada per tota aquella documentació que l'organització genera en les seves relacions amb altres empreses o organismes.
Per començar, us recomanem que feu un esforç per crear models de cartes breus, senzills i clars que, un cop muntats sobre una estructura predeterminada, puguin respondre a les vostres necessitats comunicatives. Tot i que no pretenem que sigui el vostre model, us oferim en aquest apartat un model de carta: en l'estructura i l'estil d'aquest model trobareu l'estructura i l'estil de la majoria dels textos que formaran la vostra correspondència.