RESOLUCIÓ
EDC/2664/2005, de 14 de setembre, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula de l'alumnat als centres de titularitat de la Generalitat de Catalunya, per al curs 2005-2006, en els ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport de totes les modalitats esportives.
En el curs 2005-2006 es comencen a implantar, en centres de titularitat de la Generalitat de Catalunya, els ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport, per la qual cosa cal determinar els criteris d'admissió.
La Llei orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l'educació, regula, a la disposició addicional cinquena, els criteris de prioritat en l'admissió d'alumnat per accedir als centres docents en els ensenyaments sufragats amb fons públics quan aquests centres no disposin de places suficients per atendre la seva demanda.
El Decret 252/2004, d'1 d'abril, publicat al DOGC núm. 4105, de 2.4.2004, estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres docents en els ensenyaments sufragats amb fons públics, dins dels quals no s'inclouen els ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport.
Cal doncs regular els processos d'admissió de l'alumnat en els ensenyaments de tècnic o tècnica d'esport en els centres de titularitat de la Generalitat de Catalunya, per al curs 2005-2006.
Els ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport s'organitzen en dos nivells. Per accedir al primer nivell cal haver superat una prova de caràcter específic. Per accedir al segon nivell cal haver superat, en tots els casos, el primer nivell i, quan estigui establerta, cal haver superat una prova de caràcter específic. La possibilitat de convocar i realitzar proves específiques, en algunes modalitats esportives, està condicionada a l'existència de condicions climatològiques adequades. Aquesta organització en dos nivells consecutius i l'existència de la prova específica fa que sigui necessari establir dos períodes d'inscripció, un a l'inici de curs per al primer nivell i un altre quan cada centre ho determini en funció de la modalitat, per al segon nivell.
Diverses característiques dels ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport fan que el flux d'alumnat del primer al segon nivell pugui ser força variable: la condició necessària de superar el primer nivell; les possibilitats d'accés al segon nivell mitjançant la convalidació o homologació amb altres estudis; l'estructura d'un primer nivell comú a diversos títols que dóna accés als respectius segons nivells i la durada relativament curta de cada nivell. La gestió d'aquest flux d'alumnat correspon a cada centre, el qual, per tal d'optimitzar els recursos materials i humans esmerçats i sense increment de la dotació prevista, ha de poder fer, si cal, dins del mateix curs acadèmic, noves ofertes formatives tant del primer com del segon nivell dels ensenyaments que tingui implantats.
Per tot això,
Resolc:
Article 1
Àmbit d'aplicació
Aquesta Resolució és d'aplicació a l'admissió de l'alumnat als centres de titularitat de la Generalitat de Catalunya, per al curs 2005-2006, en els ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport de totes les modalitats esportives.
Article 2
Oferta de places escolars
2.1 Els corresponents serveis territorials del Departament d'Educació comuniquen als centres sufragats amb fons públics, abans de l'inici del període de preinscripció, la composició inicial de grups per aquest tipus d'ensenyaments, en l'àmbit d'aplicació d'aquesta Resolució.
2.2 El nombre de places escolars per a cada curs és el que es deriva dels grups assignats, amb l'aplicació de la relació d'alumnat-aula 1/35 que estableix l'article 30 del Decret 169/2002, d'11 de juny, per el qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de règim especial que condueixen a les titulacions oficials de tècnic d'esport i tècnic superior d'esport (DOGC núm. 3660, de 19.6.2002), amb caràcter general, llevat dels centres i zones en els quals el Departament d'Educació, per resolució del director o la directora dels serveis territorials, hagi establert una ràtio diferent.
2.3 L'alumnat que hagi de romandre un any més en un curs determinat s'escolaritza al mateix centre, si aquest continua oferint els ensenyaments corresponents, llevat que manifesti la seva voluntat en sentit contrari.
2.4 No es farà cap reserva amb caràcter general, però per resolució del director o la directora dels serveis territorials es podrà establir reserva de places per als esportistes d'alt nivell en la mateixa especialitat esportiva o per atendre millor l'alumnat amb necessitats educatives específiques.
2.5 Les reserves són únicament efectives mentre duri el procés de preinscripció, que es considera acabat en el moment en què es procedeix a l'assignació de places amb caràcter definitiu.
2.6 Amb anterioritat a l'inici del procés de preinscripció, el Departament d'Educació ha d'informar de l'oferta d'ensenyaments sufragats amb fons públics a Catalunya objecte d'aquesta Resolució. Aquesta informació es fa pública i es pot consultar als centres docents, als serveis territorials, a les pàgines web del Departament d'Educació (http://www.gencat.net/educacio), al portal de l'Administració Oberta de Catalunya (http://www.cat365.net), i altres mitjans de difusió que el Departament d'Educació determini.
Article 3
Modificació de l'oferta de places escolars
El nombre de grups es pot modificar per la Direcció General de Centres Educatius a la vista de les dades de preinscripció i de les necessitats d'escolarització. La relació d'alumnat admès es fa d'acord amb l'oferta i els grups definitivament assignats. Les modificacions, si s'escau, es comuniquen i es fan públiques pels mateixos mitjans que l'oferta inicial.
Article 4
Informació
Els centres han d'informar sobre els aspectes relacionats a l'article 4 del Decret 252/2004, d'1 d'abril, i en tot cas informaran sobre:
a) L'oferta d'ensenyaments sufragats amb fons públics del centre i l'oferta de llocs escolars vacants en cadascun d'aquests.
b) L'àrea territorial de proximitat del centre per a aquests ensenyaments i, si escau, l'adscripció del centre a altres centres docents per a la continuïtat dels estudis.
c) El projecte educatiu, els criteris generals de prioritat en l'admissió de l'alumnat i, si s'escau, els criteris específics d'admissió establerts normativament pels ensenyaments que ofereixi el centre.
d) El règim de finançament mitjançant preu públic dels ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport de les diferents modalitat esportives.
Aquesta informació es farà pública en el tauler d'anuncis del centre i mitjançant tots els sistemes d'informació pública de què aquest disposi.
Article 5
Calendari i procés de preinscripció
5.1 El procés de preinscripció s'inicia amb la presentació de sol·licituds i finalitza amb la publicació de les relacions d'alumnat admès. En l'àmbit d'aplicació d'aquesta Resolució, els períodes de preinscripció per a l'admissió de l'alumnat d'aquests ensenyaments són els que figuren a l'annex 1. Qualsevol sol·licitud d'admissió per al curs 2005-2006 presentada abans de l'inici d'aquests períodes té la consideració de nul·la.
5.2 La sol·licitud d'admissió es formalitza, dins els períodes indicats, en l'imprès que es troba a disposició dels sol·licitants als centres docents, als serveis territorials del Departament d'Educació i en el catàleg de models de documents del sistema d'atenció al ciutadà (SAC) a l'adreça http://www.gencat.net/educacio.
5.3 Per poder ser admès o admesa per primera vegada en un centre per cursar ensenyaments sufragats amb fons públics, cal presentar un imprès de sol·licitud d'admissió. També cal presentar sol·licitud d'admissió si s'està cursant o s'ha cursat un cicle formatiu, a la formació professional específica, encara que s'imparteixin al mateix centre on s'està matriculat.
La presentació de més d'una sol·licitud per accedir al mateix tipus d'ensenyaments, comporta la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre.
5.4 La sol·licitud s'ha de presentar al centre demanat en primer lloc, als serveis territorials o a les oficines territorials del Departament d'Educació. Quan l'òrgan receptor de la sol·licitud no sigui el centre demanat en primer lloc, cal trametre-la immediatament a aquest centre.
En tots els casos l'entitat receptora ha de lliurar al sol·licitant una còpia datada i segellada, acreditativa de la presentació.
5.5 Els centres docents sufragats amb fons públics han d'aportar les dades relatives a la preinscripció d'acord amb el procediment que el Departament d'Educació estableix.
5.6 La documentació acreditativa de les circumstàncies que es puguin al·legar a la sol·licitud d'admissió a efectes d'aplicació del barem, la relació de la qual es recull a l'annex 2, s'ha d'aportar dins el període de presentació de sol·licituds de preinscripció.
La no-acreditació documental de les circumstàncies al·legades a la sol·licitud d'admissió, dins el termini establert, implica que el criteri afectat no es consideri a efectes de baremació. La falsedat o el frau en les dades aportades comporta la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre.
5.7 Les sol·licituds presentades després de finalitzar el període de presentació de sol·licituds però abans de la publicació de la relació baremada definitiva s'admeten. Les sol·licituds presentades durant el període de presentació de sol·licituds tenen prioritat respecte a les presentades fora de termini. El centre que rep una sol·licitud fora de termini li aplica el barem i la introdueix en el procés de preinscripció, tot indicant que s'ha presentat fora de termini.
Article 6
Procediment general d'admissió
6.1 Per a l'admissió als ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport s'han de complir els requisits que estableix l'article 9 del Decret 169/2002, d'11 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de règim especial que condueixen a les titulacions oficials de tècnic d'esport i tècnic superior d'esport (DOGC núm. 3660, de 19.6.2002).
6.2 Requisits d'accés.
Per accedir al primer nivell de grau mitjà caldrà estar en possessió del títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent a efectes acadèmics, o haver superat la prova d'accés de caràcter general als ensenyaments de règim especial de tècnic o tècnica d'esport o haver superat la prova d'accés a cicles formatius de la formació professional específica de grau mitjà, i superar una prova de caràcter específic.
Per accedir al segon nivell de grau mitjà caldrà haver superat el primer nivell de la mateixa modalitat, disciplina o especialitat i una prova de caràcter específic, en els casos en què s'estableixi.
6.3 Per ordenar les sol·licituds d'admissió s'apliquen en primer lloc els criteris generals de prioritat d'acord amb el barem que es detalla a l'annex 3. El barem s'aplica en relació amb el centre i la modalitat demanada en primer lloc i es manté per a la resta de peticions. Per desfer les situacions d'empat, s'aplica el resultat del sorteig que preveu l'article 7.
6.4 Als efectes d'aplicació del criteri de proximitat del domicili al centre, es té en compte l'àrea territorial de proximitat del centre, determinada pels serveis territorials del Departament d'Educació o per la Direcció General de Centres Educatius quan afecta l'àmbit de dos o més serveis territorials.
6.5 El director del centre públic ha de fer pública al tauler d'anuncis la relació baremada de totes les sol·licituds, en les dates que s'estableixen en l'annex 1.
La publicació de la relació baremada de sol·licituds obre un termini, que s'estableix en l'annex 1, per presentar reclamacions davant el mateix centre. L'endemà de finalitzar aquest termini el director o directora del centre, resolen les reclamacions presentades, i el dia següent es fa pública al tauler d'anuncis del centre, la nova relació de sol·licituds, baremada i ordenada.
6.6 Les sol·licituds d'admissió s'atendran pel tipus i ordre de les peticions, en primer lloc totes les peticions preferents i després les no preferents. A cada centre, sempre que hi hagi places vacants s'atendran en primer lloc les primeres peticions preferents i successivament, les segones, les terceres, les quartes... fins que no hi hagi més peticions preferents o s'esgotin les places vacants del centre. A continuació s'atendran amb el mateix criteri les peticions no preferents.
Article 7
Sorteig públic
Per tal de resoldre les situacions d'empat que es produeixin en aplicar els criteris de prioritat, l'ordre d'admissió s'estableix per sorteig públic. El procediment d'ordenació i el dia, el lloc i l'hora on s'efectuarà el sorteig, es faran públics al tauler d'anuncis de cada centre.
Article 8
Relació de sol·licitants admesos
8.1 Els centres docents publiquen, si més no al seu tauler d'anuncis i en relació amb l'alumnat que va sol·licitar plaça en primer lloc en cadascun d'aquests, la relació de places i centres escolars que els han estat assignats.
8.2 El director o la directora del centre públic, un cop feta la reunió del consell escolar per valorar el procés de preinscripció, certifiquen que s'han complert, en allò que és competència del centre, les normes d'admissió de l'alumnat, així com les incidències produïdes, en cas que n'hi hagi hagut. Aquesta informació, degudament impresa i signada, s'arxiva al centre.
Article 9
Matriculació
9.1 La matrícula de l'alumnat admès es formalitza en les dates que s'estableixen a l'annex 1 d'aquesta Resolució.
9.2 Per a la formalització de la matrícula cal presentar la documentació que acredita el compliment dels requisits acadèmics o altres que siguin exigibles, si no s'han presentat ja amb anterioritat.
9.3 L'alumnat que per causes justificades no pot aportar la documentació acreditativa corresponent, se'l matricula condicionalment.
La matrícula s'anul·la si, abans de l'inici del curs, no presenta la documentació acreditativa. Si fos el cas, la matrícula s'ajusta al curs o nivell per al qual s'acreditin els requisits d'accés, sempre que aquest s'imparteixi en el centre.
9.4 L'alumnat admès i matriculat per al primer nivell, si reuneix tots els requisits d'accés exigits, pot matricular-se en el segon nivell sense haver de seguir de nou el procediment general d'admissió.
9.5 L'alumnat que no formalitzi la matrícula en el període que estableix l'annex 1 es considera que renuncia a la plaça adjudicada.
9.6 Els directors i les directores dels centres públics mantindran una entrevista amb els pares, tutors o guardadors dels alumnes menors d'edat que es matriculin per primera vegada al centre, per tal d'informar-los de tots els aspectes del centre, en particular en relació amb el seu projecte educatiu i lingüístic, i d'atendre les consultes que els formulin.
9.7 Acabat el procés ordinari de matrícula de les diferents modalitats esportives, la direcció del centre ha de comunicar al Departament d'Educació les dades de matrícula corresponents.
9.8 Quan després del procés ordinari de matrícula en un o més crèdits dels ensenyaments que s'oferten restin vacants, el centre pot admetre matrícula parcial en aquests crèdits a persones que compleixen les condicions d'accés als ensenyaments corresponents. En cas que hi hagi més sol·licitants que vacants, s'apliquen els criteris d'admissió de l'article 6 d'aquesta Resolució.
9.9 En el moment de formalitzar la matrícula l'alumnat en fa efectiu l'import atenent al preu públic vigent.
Article 10
Recursos
Contra la relació d'alumnat admès es pot interposar recurs d'alçada davant el corresponent director o directora dels serveis territorials del Departament d'Educació, la resolució del qual exhaureix la via administrativa.
Disposició final
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Educació en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Barcelona, 14 de setembre de 2005
Jordi Roca i Armengol
Director general de Centres Educatius
Annex 1
.1 Calendari de preinscripció i matrícula del primer nivell, a l'inici del curs 2005-2006
Període de presentació de sol·licituds: del 10 al 21 d'octubre de 2005, ambdós inclosos.
Data de publicació de les relacions baremades de l'alumnat: 25 d'octubre de 2005.
Termini de reclamació a les relacions baremades: del 26 al 28 d'octubre de 2005.
Data de publicació de les relacions d'alumnat admès: 31 d'octubre de 2005.
Període de matrícula: del 2 al 4 de novembre de 2005.
.2 Calendari de preinscripció i matrícula del segon nivell i, si s'escau, del primer nivell, diferent del d'inici del curs 2005-2006
Cada centre docent exposarà al seu tauler d'anuncis:
El període de presentació de sol·licituds.
La data de publicació de les relacions baremades de l'alumnat.
El termini de reclamació a les relacions baremades.
La data de publicació de les relacions d'alumnat admès.
El període de matrícula.
Annex 2
Documentació a presentar
Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat o document acreditatiu equivalent.
Còpia de la sol·licitud de preinscripció.
Certificació acadèmica dels tres primers cursos de l'educació secundària obligatòria o d'altres estudis que permetin l'accés, o la qualificació de la prova d'accés de caràcter general. En el cas de l'alumnat procedent d'estudis estrangers, cal presentar una resolució de la Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa que estableixi la qualificació mitjana corresponent als estudis equivalents a l'educació secundària obligatòria cursats a l'estranger. Si no es disposa d'aquesta resolució es considera que aquesta qualificació mitjana és un 5.
El càlcul de la qualificació mitjana (Z) dels tres primers cursos de l'educació secundària obligatòria es realitzarà seguint la següent fórmula:
|
(2(_xn)+_ym)/(2n+m)=Z |
on:
n=número d'àrees avaluades al primer cicle d'ESO.
m=número d'àrees avaluades al tercer curs d'ESO.
x1, x2...xn=qualificacions de les àrees del primer cicle d'ESO.
y1, y2...ym=qualificacions de les àrees del tercer curs d'ESO.
Z es calcula amb dos decimals.
Els crèdits variables s'inclouen a l'àrea que els correspon. No tenen qualificació com una àrea apart. La religió no es té en compte a l'hora de calcular la mitjana. Els crèdits de síntesi es tenen en compte com una àrea apart. Les equivalències de les notes qualitatives a notes quantitatives a efectes de calcular aquesta nota mitjana són les següents: insuficient=3, suficient=5,5, bé=6,5, notable=7,5 i excel·lent=9.
Annex 3
Criteris generals de prioritat i barem a aplicar
Renda per capita de la unitat familiar
Quan el pare o mare, tutor o tutora, guardador o guardadora, siguin beneficiaris de l'ajut de la renda mínima d'inserció o acreditin recursos totals per capita inferiors a la tercera part d'aquesta: 10 punts.
Proximitat del domicili de l'alumne o alumna al centre o, si s'escau, la proximitat del lloc de treball del pare o mare, tutor o tutora, guardador o guardadora, o de l'alumne o alumna quan sigui major d'edat
Quan el domicili de la persona sol·licitant estigui en l'àrea de proximitat del centre: 30 punts.
Quan a instància del pare o mare, tutor o tutora, guardador o guardadora, o de l'alumne o alumna quan sigui major d'edat, es prengui en consideració, en comptes del domicili de l'alumne o alumna, l'adreça del lloc de treball d'un d'ells, i aquest és dins l'àrea de proximitat del centre: 20 punts.
Quan el domicili de la persona sol·licitant és al mateix municipi on és ubicat el centre, però no en l'àrea de proximitat del centre sol·licitat en primer lloc: 10 punts.
Existència de germans o germanes matriculats o matriculades al centre docent
Quan l'alumne o alumna té germans o germanes escolaritzats o escolaritzades al centre en el moment en què es presenta la preinscripció: 10 punts.
Discapacitat de l'alumne o alumna, pare o mare, tutor o tutora, guardador o guardadora, germà o germana
Quan l'alumne o alumna, pare o mare, tutor o tutora, guardador o guardadora, un germà o una germana de l'alumne o alumna acrediti discapacitat: 10 punts.
Expedient acadèmic
Qualificació mitjana dels tres primers cursos d'educació secundària obligatòria o qualificació de la prova d'accés de caràcter general, o del batxillerat unificat i polivalent o de la formació professional de primer grau. Si la qualificació de la prova d'accés no és numèrica, es considera que és un 5.
Quan la qualificació resultant estigui compresa entre 5,00 i 6,00: 10 punts.
Quan la qualificació resultant estigui compresa entre 6,01 i 7,50: 20 punts.
Quan la qualificació resultant estigui compresa entre 7,51 i 10,00: 30 punts.
Condició legal de família nombrosa
Quan el sol·licitant figuri en un títol vigent que acrediti la consideració legal de família nombrosa: 15 punts.
Malaltia crònica de l'alumne o alumna que afecti el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic i que exigeixi una dieta complexa que condiciona de manera determinant el seu estat de salut
Quan el domicili de la persona sol·licitant sigui en l'àrea de proximitat del centre: 10 punts.
(05.255.076)