Tornar a la portada

Actualitat

Presentació oficial del Servei d'Acompanyament al Reconeixement Universitari (SARU)

Logotip del Servei d'Acompanyament al Reconeixement Universitari (SARU)

El passat divendres 28 de maig es va presentar el nou Servei d'Acompanyament al Reconeixement Universitari (SARU). Es tracta d'una nova eina que ha estat possible gràcies al conveni signat el passat 15 de gener entre la Generalitat de Catalunya (el Departament d'Acció Social i Ciutadania, el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa i el Departament de Treball), el Ministeri d'Educació, l'Obra Social "la Caixa" i l'Associació Atlàntida.

L'objectiu del SARU és informar, assessorar i acompanyar les persones usuàries en el procés de reconeixement de les qualificacions professionals i acadèmiques aconseguides en països estrangers. En aquest sentit, s'adreça tant a persones nouvingudes com a persones autòctones que disposin de títols acadèmics emesos fora de l'Estat espanyol i que els vulguin homologar.

El projecte té dues finalitats principals: d'una banda, orientar i informar sobre els tràmits del procediment de reconeixement de títols i, de l'altra, assessorar i afavorir la inserció laboral d'aquests col·lectius. Es respon així a una de les mesures del Pacte Nacional per a la Immigració, signat al Palau de la Generalitat el desembre de 2008, quan aposta per "fer aflorar els sectors de la població qualificada a través de l'agilització dels tràmits per a l'homologació de la formació, el reconeixement de l'experiència professional i la creació de mecanismes d'inserció laboral per als sectors qualificats".

Els promotors del servei parteixen de la convicció que la formació i la qualificació professionals tenen una rellevància estratègica per a la millora de la competitivitat del nostre país. Al mateix temps, la nostra economia té la necessitat d'incorporar més professionals qualificats, en la major part dels sectors productius, motiu pel qual es tracta d'aprofitar el talent i les capacitats ocultes que hi ha en moltes persones que ara estan a l'atur o subocupades.

Es tracta, sobretot, d'acompanyar les persones immigrades amb titulacions universitàries en el procés de reconeixement de les seves titulacions. A través d'entrevistes personalitzades, s'orientarà la seva inserció laboral i es derivarà cap els organismes competents com el Servei d'Ocupació de Catalunya i el programa Incorpora de l'Obra Social "la Caixa".

De fet, una de les prioritats del SARU és reduir el temps d'espera en la tramitació de tot el procés d'homologació i poder, en últim terme, orientar aquestes persones laboralment d'acord amb els seus perfils professionals.

Les parts implicades en el SARU, a diferents nivells i en l'àmbit propi de les seves actuacions, són: el Comissionat per a Universitats i Recerca del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa; la Secretaria per a la Immigració del Departament d'Acció Social i Ciutadania; el Servei d'Ocupació de Catalunya del Departament de Treball; la Secretaria General d'Universitats del Ministeri d'Educació; la Fundació "la Caixa"; i l'Associació Atlàntida.

 

Enllaç web a la nota de premsa

Enllaç web a més informació