infoAgricultura

El Butlletí d'informació diària del Departament
d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural
de la Generalitat de Catalunya

 

Núm. 888 12 de gener de 2009

El DAR licita les obres del Fruitcentre de l'IRTA, a Lleida

 

 

Maqueta de Fruitcentre

El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) ha fet públic l'anunci de la licitació del contracte d'obres de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) per a la construcció de l'edifici del Fruitcentre, al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), ubicat al turó de Gardeny.

 

L'anunci del concurs públic en procediment obert, publicat en el DOGC 5288, del 31 de desembre de 2008, és per un total de 4.429.722,26 euros, i el termini de presentació de les proposicions serà el proper 16 de febrer de 2009.

 

Fruitcentre, primer centre que contempla la postproducció de la fruita a Catalunya i un dels primers d'Europa, comptarà amb una superfície de 4.000 metres quadrats, i suposarà una inversió final total de 8'5 milions d'euros. L'edifici que ara es licita acollirà una vintena de laboratoris que comptaran amb equipaments científics i tècnics d'última generació, i donarà feina a 126 persones, quaranta de les quals seran investigadors.

 

La iniciativa consolida l'aposta del Govern de la Generalitat per impulsar un centre tecnològic agroalimentari a les comarques de Lleida, que s'emmarca en l'anella de l'Agroindústria de Catalunya, que ja compta amb un punt destacat com és el Centre de Noves Tecnologies i Nous Processos Alimentaris (CENTA), ubicat a Monells (Girona).

 

El Fruitcentre dirigirà la seva principal missió a l'aplicació del coneixement tècnic i científic, de forma integrada, en l'àmbit de la cadena de valor de la fruita des del cultiu fins al consumidor, abastant d'aquesta manera els processos de cultiu, collita, recepció de fruita, tractaments postcollita, control de qualitat, manipulació, embalatge, conservació, transport, transformació, distribuci, i consum. D'altra banda,  centrarà els seus objectius en la millora de la competitivitat del sector de producció, conservació, envasat, confecció,  transformats, i distribució de la fruita, passant per la generació i desenvolupament de nova tecnologia, difusió i transferència de tecnologia, i assessorament i formació.

 

Nou Dossier Tècnic sobre les explotacions de vaques de llet

 

 

Portada del nou Dossier Tècnic

El DAR ha editat el Dossier Tècnic número 33, dedicat en aquesta ocasió a “Les explotacions de vaques de llet a Catalunya”.

 

Al llarg de diversos articles, tècnics del DAR, del Grup Tècnic Veterinari, S.L. i de la FEFRIC que participen en aquest Dossier Tècnic informen de manera àmplia sobre la situació tècnica i econòmica del sector productor de llet de Catalunya, el maneig de la reproducció a les explotacions lleteres de Catalunya, i les tendències dels índexs genètics del vaquí frisó a Catalunya.

 

La presentació del Dossier Tècnic en aquesta ocasió la realitza el director general de Planificació i Relacions Agràries, Antoni Diaz, i en l'entrevista de la contraportada es pot conèixer l'opinió d'en Lluís Batllosera i Mas, veterinari i gerent de la Lletera de Campllong SCCL.

 

El Dossier Tècnic número 33 es pot consultar en el portal d'Internet RuralCat, www.ruralcat.net, una inictiva conjunta del DAR i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) destinada al món rural i al sector agroalimentari català.

 

Dossier Tècnic és una publicació especialitzada del DAR, amb la col·laboració de RuralCat, que es publica de manera periòdica, destinada a la formació i l'assessorament del sector agroalimentari de Catalunya.

 

El DAR, a través de REGSA, avança en l'execució del regadiu de la Terra Alta

 

 

El DAR impulsa els regadius

El DAR, a través de l'empresa pública Regs de Catalunya (REGSA), ha licitat les obres del regadiu de la Terra Alta , àrea dominada per la bassa 3, xarxa de distribució, com va publicar el passat dijous el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

 

El projecte constructiu actualment en licitació té per objecte la construcció de la xarxa de reg per a una superfície dominada de 742 hectàrees. Els municipis beneficiats d'aquesta fase són Vilalba dels Arcs, la Fatarella , i Corbera d'Ebre.

 

Les obres consisteixen en: estació de bombament, calderó antiariet de 15.000 litres , canonada d'impulsió de PRFV de diàmetre 800 mm , bassa de regulació de 236.500 m3 , tres estacions de filtrat i la xarxa de reg amb 85 hidrants i 959 preses parcel·làries. El pressupost del projecte licitat ara s'eleva a un total de 5.664.117,95 euros.

 

Val a dir que el DAR està executant, a través de REGSA, les obres de reg de la Zona Oriental de la Terra Alta. L'actuació global consisteix en la posada en reg de 9.032 hectàrees netes de la comarca de la Terra Alta a partir de cabals derivats del riu Ebre a l'embassament de Riba-roja. La superfície regable finalitzada és d'unes 5.000 hectàrees.

 

Els municipis beneficiats són: Gandesa ( 1.725 ha ), Corbera d'Ebre ( 1.522 ha ), La Fatarella ( 760 ha ), Bot ( 654 ha ), Batea ( 2.453 ha ), La Pobla de Massaluca ( 923 ha ) i Vilalba dels Arcs ( 995 ha ).

 

Amb aquesta actuació es pretén regularitzar les collites, augmentar la qualitat dels productes, i assegurar uns ingressos als agricultors que permetran la fixació de la població al territori.

 

 

 

 

 

 Informació publicada:

 

 

El diari El Periódico publica avui una informació titulada Els embassaments catalans arriben al nivell òptim del juny de 2006. El rotatiu assenyala que els pantans del Ter-Llobregat superen el 80% a l'espera d'un increment per les últimes pluges.

 

El diari Avui informa que Tàrrega vol el museu de material agrícola a la fàbrica de Cal Trepat. L'Ajuntament de Tàrrega vol obrir l'any 2011 un museu dedicat a la maquinària agrícola a l'antiga fàbrica de Cal Trepat. El projecte té un pressupost de més de dos milions d'euros, la meitat del qual podria ser assumit pel Fons Europeu de Desenvolupament.

 

 Agenda DAR:

 

 

El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena , assisteix, a les 10:00 hores, a Madrid, al Consell Consultiu de Política Agrícola per Afers Comunitaris, a la seu del Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí.

 

El director general de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), Joan Aguado , i el president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Vicenç Mitjana, signen, a les 12:00 hores, a la seu del DAR a Lleida, un conveni de col·laboració per a investigar varietats de raïm al Pallars Sobirà.

 

 Subscripció al nou infoAgricultura

 

Més informació

 

 

Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural - Inici
En qualsevol moment podeu accedir al vostre compte personal per cancel·lar la subscripció o modificar-ne les dades: en cas que no disposeu de contrasenya ompliu aquest formulari i seguiu-ne les indicacions. La Generalitat de Catalunya es compromet a utilitzar les vostres dades només per a la prestació del servei i a no divulgar-les a terceres persones.
 
 
©1995-2007 Generalitat de Catalunya
Alta | Baixa o modificació | Contacte | Butlletins anteriors