Generalitat de Catalunya

Acords de govern

Inici > Acords de Govern > El Govern impulsa dues obres de millora de la xarxa viÓria que sumen una inversiˇ de 112 milions d'euros
Dimarts, 28 d'octubre de 2008

El Govern impulsa dues obres de millora de la xarxa viÓria que sumen una inversiˇ de 112 milions d'euros


  • Es tracta del desdoblament de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamˇs i de la millora del trašat de la C-51 entre Albinyana i Valls

  • Els treballs d'aquestes dues obres s'iniciaran aquest hivern


El Govern ha donat llum verd avui a dues actuacions de millora de la xarxa viÓria: el desdoblament de 13 quil˛metres de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamˇs, al Baix EmpordÓ, i la millora del tram de la C-51 entre Albinyana i Valls que uneix el Baix PenedŔs i l'Alt Camp. Els treballs, que ha impulsat avui el Govern amb la declaraciˇ de l'ocupaciˇ dels bÚns afectats per les obres, comenšaran aquest hivern i comportaran una inversiˇ total de 112 milions d'euros.


Nova autovia de 13 quil˛metres

El Govern ha impulsat les obres de desdoblament de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamˇs, al Baix EmpordÓ, que permetran convertir aquest tram de 13 quil˛metres en autovia. La nova via desdoblada donarÓ continu´tat a les autovies de l'Alou (Llagostera) a Santa Cristina d'Aro, de Palamˇs a Palafrugell, i a la de Vidreres a l'Alou, que va entrar en servei el juny passat. Els treballs es van adjudicar recentment per un valor de 67,4 milions d'euros i comenšaran aquest hivern, amb un termini d'execuciˇ de 24 mesos.

Aquesta actuaciˇ abastarÓ el tram de la C-31 entre el final de la variant de Santa Cristina d'Aro i el final de la variant de Palamˇs i el desdoblament de carrils s'efectuarÓ a partir de la via ja existent en la major part del trašat. En algun petit tram, com ara a la zona de Palamˇs oest, el desdoblament s'apartarÓ de la carretera actual amb una variant d'uns 900 metres de longitud. La via desdoblada tindrÓ quatre carrils, dos per sentit de la circulaciˇ, de 3,5 metres d'amplada cadascun, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d'1 metre, una mitjana de separaciˇ d'amplada variable i barreres de formigˇ. En un tram d'1,5 quil˛metres al pas de la carretera pel terme de Calonge, es construirÓ un tercer carril a la calšada del costat muntanya, per a l'avanšament de vehicles lents.

La carretera comptarÓ amb sis enllašos per tal de facilitar la connectivitat local; tres al terme de Castell-Platja d'Aro (sud, centre i nord), un a Calonge, i dos a Palamˇs (oest i nord-est). En les obres projectades, cal remarcar la construcciˇ de dos t˙nels artificials al terme de Castell-Platja d'Aro: un de 78 metres de longitud a la zona del barri de Fenals i un altre a la urbanitzaciˇ Mas Ros, de 80 metres de longitud. En el tram situat a continuaciˇ del t˙nel artificial de Fenals, es construirÓ una calšada lateral per accedir a les urbanitzacions del Cim d'Aro i el Mas-nou.

Entre les estructures previstes, destaquen el pont de la nova carretera desdoblada sobre la riera de Calonge, similar al de la carretera actual, que tindrÓ 75 metres de longitud, aixÝ com el pont sobre el tronc de l'autovia corresponent a l'enllaš Palamˇs-est, que tindrÓ 200 metres de longitud. AixÝ mateix, es formaran diversos passos a diferent nivell que donaran continu´tat a camins o vials que conflueixen en la nova via desdoblada, entre els quals s'ha previst un pont de 90 metres de longitud al vial de Sant Antoni de Calonge.


44,5 milions d'euros per a la millora del trašat de la C-51

El Govern tambÚ ha donat llum verd a les obres de condicionament de la C-51 entre Albinyana i Valls, que consistiran en l'ampliaciˇ de la carretera, la millora de revolts i encreuaments i en la construcciˇ de dues variants. AixÝ, aquesta actuaciˇ contribuirÓ a afavorir la seguretat i la flu´desa del trÓnsit entre el Baix PenedŔs i l'Alt Camp.

Els treballs, que es van adjudicar el mes passat, comenšaran aquest hivern i tindran un termini de 36 mesos. Aquesta actuaciˇ comportarÓ una inversiˇ de 44,5 milions d'euros. Les obres abastaran un tram de 22 quil˛metres, als termes municipals d'Albinyana, la Bisbal del PenedŔs, RodonyÓ, Vila-rodona, BrÓfim, Aliˇ, Puigpelat i Valls. En aquest sentit, cal recordar que les variants d'Albinyana (la Papiola) i de Vilardida sˇn objecte d'estudis especÝfics.

La carretera condicionada comptarÓ amb dos carrils de circulaciˇ de 3,5 metres d'amplada, vorals d'1,5 metres i cunetes d'1,5 metres d'amplada. En diversos trams on el pendent ho requereix, s'afegirÓ un tercer carril per a l'avanšament de vehicles lents: a la zona del coll de la Rubiola (o de Santa Cristina) i al terme de Vila-rodona. En total, es formaran prop de 6 quil˛metres de tercer carril.

Per tal d'eixamplar i millorar la carretera, en nombrosos trams el trašat se separarÓ de l'actual C-51, especialment al pas pel terme municipal de la Bisbal del PenedŔs, a la zona del Coll de la Rubiola. D'altra banda, es construiran dues variants, a RodonyÓ i a Aliˇ, amb l'objectiu de reduir el trÓnsit per l'interior d'aquests nuclis urbans. Les variants tindran una longitud de 2 i 2,4 quil˛metres, respectivament.

Al llarg del recorregut, la carretera comptarÓ amb onze enllašos per a facilitar els moviments dels vehicles. Pel que fa a estructures, cal remarcar la construcciˇ de dos ponts: un de 136 metres de longitud per a creuar la riera a prop de l'encreuament actual amb la T-240 a la Bisbal del PenedŔs i un altre de 116 metres, a la zona de la urbanitzaciˇ de Santa Cristina, que permetrÓ eliminar un revolt pronunciat.


Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya