Generalitat de Catalunya

Acords de govern

Inici > Acords de Govern> 3 de juny de 2008> Impuls de les obres de la variant de la B-224 al municipi de Piera, a l'Anoia
Dimarts, 3 de juny de 2008

Impuls de les obres de la variant de la B-224 al municipi de Piera, a l'Anoia


  • Es construirà una via d'1,4 quilòmetres que permetrà evitar el pas dels vehicles per l'interior del nucli urbà

  • Els treballs compten amb una inversió de 2'6 milions d'euros, començaran la tardor vinent i tindran un termini d'execució d'11 mesos

El Govern construirà una variant d'1,4 quilòmetres de longitud a la B-224 a Piera (Anoia). Amb aquest objectiu ha aprovat avui l'ocupació de béns i drets afectats per aquestes obres. Aquesta actuació, molt reclamada pel territori, evitarà el pas dels vehicles per l'interior del nucli urbà i oferirà una connexió més directa entre els Hostalets de Pierola i la B-224.

Millora de la mobilitat i la seguretat

La travessera de la B-224 a Piera registra actualment un alt percentatge de trànsit de vehicles pesants com a conseqüència de la seva proximitat amb l'abocador de Can Mata, al terme dels Hostalets de Pierola. Per tal de millorar la seguretat viària i alleugerir el trànsit en aquesta zona, el Govern ha previst la construcció d'una variant. La nova via oferirà una alternativa més directa entre els Hostalets de Pierola i la B-224, sense haver de passar per l'interior de Piera.

Els treballs es troben actualment en fase de licitació per un import de 2,6 milions d'euros. Es preveu que les obres s'adjudiquin el proper mes de juliol per tal que puguin començar després de l'estiu. El termini de construcció de la nova variant serà d'11 mesos.

La nova variant

La variant que es construirà té una longitud d'1,4 quilòmetres i anirà des de la rotonda existent a l'encreuament de les carreteres B-231 (cap a Esparreguera) i BV-2243 (cap als Hostalets de Pierola) fins a l'actual rotonda de la B-224 que dóna accés a les urbanitzacions de Can Bonastre i Can Claramunt, amb un traçat paral·lel al camí Fondo. La nova via comptarà amb dos carrils per a la circulació de 3,5 metres d'amplada cadascun i vorals d'1,50 metres.

El projecte preveu la construcció d'un pas inferior, de 14,4 metres de longitud, per tal de mantenir la connexió entre dos camins a ambdós costats de la nova variant. Les obres es completaran amb la implantació dels elements de drenatge de la carretera, la senyalització i la col·locació de barreres de seguretat.


Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya