Generalitat de Catalunya

Acords de govern

Inici > Acords de Govern> 11 de desembre de 2007 > Centre de coordinació de les trucades d'urgència 112
Dimarts, 11 de desembre

El Govern impulsa el nou centre de coordinació de les trucades d'urgència 112



Es posarà en funcionament un nou centre situat a l'entorn de Barcelona i es potenciarà el que ja existeix a Reus


El Govern fa avui un pas més en el desplegament de la Llei del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 a Catalunya, aprovada el juliol passat. En aquest sentit, ha donat llum verd a la creació d'un programa per impulsar, coordinar i dirigir la construcció d'aquest centre que estarà situat a l'entorn de Barcelona, en un emplaçament pendent de decidir, i també potenciarà el centre existent a Reus.

Aquest servei permetrà donar una resposta ràpida i coordinada a les peticions urgents d'assistència dels ciutadans. A través d'un Centre de Coordinació Operativa s'informarà de l'actuació dels diversos serveis en l'activació d'un pla de protecció civil en una situació d'emergència. Les obres del nou centre inclouen la implantació de nous sistemes tecnològics i de comunicació, l'habilitació d'espais i la migració de les unitats actualment ubicades a Cerdanyola del Vallès. La creació del programa no implica la creació de nous llocs de treball atès que es desenvoluparà amb personal que ja presta serveis en diferents àmbits del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.

El programa tindrà una comissió directiva formada pel secretari general del departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació; el director general de Protecció Civil; el director de Serveis del departament d'Interior; la directora general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments; el director general de la Policia; el director/a del Programa; dues persones en representació del Departament de Salut; el director gerent del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat i una persona en representació de l'Ajuntament de Barcelona.

El Consell de les Comunitats Europees va impulsar la creació d'un únic número 112 de trucada d'emergència europeu, en les xarxes telefòniques dels estats membres de la Unió Europea. Aquesta directiva estableix que els estats membres de la Unió han de garantir l'assistència a qualsevol trucada d'emergència de la ciutadania.

El 112 es va establir l'any 1997, com a número gratuït als ciutadans, amb àmbit estatal, per facilitar el requeriment d'assistència en matèria d'urgència sanitària, d'extinció d'incendis i salvaments i de seguretat ciutadana i la possible necessitat de la seva coordinació davant un pla d'emergències de protecció civil.


Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya