Generalitat de Catalunya

Acords de govern

Inici > Acords de Govern> 9 d'octubre de 2007 > El Govern aprova la continuïtat del metro nocturn
Dimarts, 9 d'octubre de de 2007

El Govern aprova la continuïtat del metro nocturn



Des de l'abril, més de 2,2 milions de viatgers han utilitzat el servei de metro ininterromput, la qual cosa suposa un augment del 38% respecte als desplaçaments nocturns habituals


La continuïtat d'aquesta iniciativa suposarà una inversió de 2,7 milions d'euros durant el 2008


El Govern ha aprovat avui donar continuïtat al servei de metro ininterromput a la xarxa de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i les línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) durant les nits de dissabtes i les vigílies de festius amb més demanda de servei, d'acord amb la voluntat del Consell d'Administració de l'ATM.

Actualment, la xarxa de metro de Barcelona comprèn nou línies, sis de les quals (L1, L2, L3, L4, L5, i L11) són operades per TMB, i les altres tres (L6, L7 i L8) per FGC. Per tal de promoure l'ús del transport públic sostenible, durant els darrers anys s'han adoptat mesures per reforçar i ampliar els serveis nocturns d'autobús urbans i interurbans de Barcelona, i s'ha ampliat l'horari de funcionament del metro els caps de setmana fins les 2 de la matinada. El 14 d'abril passat, el Govern, a través de l'ATM, va impulsar una prova pilot per donar servei ininterromput de les línies de Metro de Barcelona de TMB i les línies urbanes d'FGC a les nits dels dissabtes i cinc vigílies de festius (1/1, 24/6, 15/8, 24/9 més un altre dia a decidir).

Més de 2,7 milions per al 2008

Atès el gran èxit de la iniciativa, que ha superat totes les expectatives, el Govern ha aprovat la continuïtat d'aquesta experiència, amb l'objectiu de donar resposta a la important demanda de mobilitat en horari nocturn, sobretot entre el públic jove, per tal de garantir la seguretat viària i promoure l'ús del transport públic. Així, el Govern ha aprovat destinar més de 2,7 milions d'euros durant el 2008, per tal de finançar la continuïtat del servei de metro nocturn.


Concepte
Any 2008
Increment de despeses
3,479 M€
Increment d'ingressos per recaptació
0,755 M€
Total necessitats de finançament
2,724 M€

2,2 milions de viatgers al metro nocturn

La demanda del servei de metro nocturn ha estat molt superior a la prevista inicialment, que era de 324.000 viatgers per a tot el període de proves comprès entre abril i octubre. Així, en només 6 mesos, més de 2,2 milions de persones han utilitzat el servei de metro entre les 0 i les 7 hores, la qual cosa suposa un 38% d'usuaris més respecte el nombre total de viatgers d'una nit tipus (de 0 a 2 hores i de 5 a 7 hores) abans de l'inici del servei ininterromput. D'aquesta manera, durant la prova pilot, el servei de metro nocturn ha registrat un increment de prop de 618.000 nous viatgers.

Ara, amb la continuïtat del servei de metro ininterromput els dissabtes i les cinc vigílies de festius acordades, s'espera un augment de la demanda d'1,5 milions d'usuaris l'any, que es preveu que es produeixi de manera homogènia en el temps com fins ara.

Reforç en seguretat i vigilància

Per tal de garantir la seguretat dels usuaris de les línies de metro de TMB i FGC, durant el període de proves s'ha reforçat el personal de vigilància. En aquest sentit, TMB ha augmentat la seguretat durant les nits amb 88 persones (78 vigilants jurats i 10 auxiliars) que representen 732 hores més de vigilància cada dia que ha restat obert el servei. Igualment, les línies d'FGC, han comptat amb 5 agents més cada nit, la qual cosa suposa un augment de 40 hores de vigilància. Així, el servei de metro nocturn s'ha desenvolupat amb absoluta normalitat en els prop de 6 mesos que ha durat la prova pilot, i no s'ha registrat cap incident remarcable durant les nits a la xarxa de metro i d'FGC.

D'altra banda, l'ampliació de l'horari nocturn també ha suposat un esforç addicional pel que fa a la neteja i manteniment de les instal·lacions, per tal de garantir la qualitat del servei.


Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya