Generalitat de Catalunya

Acords de govern

Inici > Acords de Govern> 28 d'agost > Inici de les obres de desdoblament de l'Eix Transversal
Dimarts, 28 d'agost de 2007

El Govern fa els primers passos per a l'inici de les obres de desdoblament de l'Eix Transversal


La Generalitat declara l'ocupació urgent dels béns i drets afectats per les obres que convertiran la C-25 en autovia

Es preveu que els treballs comencin entre finals d'aquest any i principis del vinent i concloguin entre el 2010 i el 2011

El Govern ha declarat avui l'ocupació urgent dels béns i drets afectats pel desdoblament de l'Eix Transversal (C-25), acord que permet el pròxim inici de les obres i abasta fins a 31 municipis: Aguilar de Segarra, Calonge de Segarra, Castellfollit de Riubregós, Estaràs, Manresa, les Oluges, els Prats de Rei, Pujalt, Rajadell, Sant Pere Sallavinera, Sant Ramon, Artés, Avinyó, Muntanyola, Sallent, Sant Bartomeu del Grau, Sant Fruitós de Bages, Santa Maria d'Oló, Vic, Arbúcies, Brunyola, Caldes de Malavella, Calldetenes, Espinelves, Folgueroles, Gurb, Sant Hilari Sacalm, Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d'Osormort, Santa Coloma de Farners i Vilobí d'Onyar.

Els treballs que ara s'impulsen permetran convertir en autovia tot l'Eix Transversal i comportaran el desdoblament de prop de 143 quilòmetres de carretera i la construcció d'un nou tram de 2 quilòmetres. Actualment, la C-25, que uneix Cervera i Riudellots de la Selva al llarg de 153 quilòmetres, compta amb tres petits trams desdoblats: el comprès entre Cervera i les Oluges i les circumval·lacions de Manresa i Vic.

Aquesta actuació, d'una gran envergadura, permetrà millorar la seguretat i el trànsit d'una via que registra una mitjana d'entre 8.000 i 17.000 vehicles diaris, amb un percentatge de circulació de vehicles pesants d'entre el 20% i el 30%, segons els trams.

L'Eix Transversal vertebra les comunicacions per carretera entre la plana de Lleida, les comarques centrals i Girona; així, el seu desdoblament potenciarà tant les comunicacions intercomarcals com les de llarg recorregut, fomentarà l'equilibri territorial i afavorirà el desenvolupament econòmic a les comarques de l'interior.

Les obres estan adjudicades per un import de 708,3 milions d'euros -703,5 milions per als trams a desdoblar i de 4,8 milions per a l'adaptació dels trams ja desdoblats. Aquesta actuació es finançarà mitjançant una concessió d'obra pública, que comprèn tant les obres de desdoblament com la gestió de la infraestructura durant 33 anys.


La futura autovia

La nova autovia estarà formada per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres per sentit, més un carril addicional en els trams on és necessari per a l'avançament dels vehicles pesats. Els vorals exteriors tindran 2,5 metres d'amplada i els vorals interiors, 1,5 metres. Una mitjana d'amplada variable entre els 5 i els 8 metres separarà els dos sentits de la circulació. El projecte comportarà la construcció de 52 viaductes, 14 túnels i 40 enllaços.

Els treballs s'iniciaran de manera esglaonada entre finals d'aquest any i principis del vinent, amb l'objectiu que tot l'Eix Transversal sigui autovia entre el 2010 i el 2011. En aquest sentit, es preveu que les obres comencin el primer trimestre de l'any vinent en el tram entre Cervera i Manresa, tret de l'enllaç de Joncadella, a Manresa, on es podrien iniciar abans, ja a finals d'aquest any. L'estiu vinent començaran les obres a la resta de l'Eix.


Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya