Generalitat de Catalunya

Acords de govern

Dimarts, 24 d'abril de 2007

El Govern autoritza un conveni amb l'Estat de traspÓs a la Generalitat de 122 quil˛metres de l'N-260 i l'N-II


L'Estat transferirÓ 16,2 milions d'euros per a obres de millora en els trams de les carrereteres cedides

L'acord inclourÓ l'intercanvi de la titularitat de l'N-260 i la C-26 entre Olot i Ripoll


El Govern ha autoritzat avui el Departament de PolÝtica Territorial i Obres P˙bliques la signatura d'un acord amb el Ministeri de Foment per al canvi de titularitat de diversos trams de les carreteres N-260, N-II i C-26, per tal d'adaptar-se al canvi en la funcionalitat que s'ha produ´t en aquests punts de la xarxa viÓria. En total, els nous trams que assumirÓ la Generalitat sumen 122 quil˛metres, 74 quil˛metres a l'N-II i 48 a la carretera N-260.

AixÝ, aquest conveni establirÓ el traspÓs a la Generalitat de diversos trams de l'N-II i de l'N-260, en haver perdut la seva funcionalitat original de llarg recorregut arran de la construcciˇ d'unes noves autovies que ara desenvolupen aquesta funciˇ. Pel mateix motiu, es determina l'intercanvi entre la Generalitat i l'Estat de la titularitat de la carretera C-26 i de l'N-260 entre Olot i Ripoll.

En paralĚlel, es preveu que l'Estat transfereixi 16,2 milions d'euros perquŔ es duguin a terme les obres necessÓries per tal d'adequar els trams cedits de l'N-II i el tram entre Argelaguer i Olot de l'N-260.


74 quil˛metres cedits de l'N-II

El conveni preveu el traspÓs a la Generalitat d'aquests trams interurbans de l'antiga carretera N-II, substitu´da en el seu carÓcter de llarg recorregut per l'autovia A-2: Soses - Lleida; Lleida - Bellpuig; Granyanella - Ribera d'Ondara; Ribera d'Ondara - Jorba; Jorba - Igualada; i Igualada - CastellolÝ. Aquests trams sumen un total de 74 quil˛metres.


TraspÓs i intercanvi en l'N-260 i la C-26

D'altra banda, el conveni establirÓ la cessiˇ a la Generalitat del tram, de 15,8 quil˛metres de longitud, entre Argelaguer i Olot de l'antiga carretera N-260, arran de la construcciˇ de l'autovia A-26.

ParalĚlelament, s'acorda l'intercanvi de titularitat entre la Generalitat i l'Administraciˇ de l'Estat respecte de l'itinerari d'Olot a Ripoll. AixÝ, l'N-260 d'Olot a Ripoll per Vallfogona de RipollŔs passarÓ a ser de titularitat de la Generalitat i la C-26 d'Olot a Ripoll per Collabˇs passarÓ a ser de titularitat estatal i s'integrarÓ dins de l'Eix Pirinenc, ja que tÚ unes caracterÝstiques funcionals que s'adapten a les d'una via bÓsica. El tram corresponent a la CČ26 tÚ 31 quil˛metres de longitud i el de l'N-260, 32 quil˛metres.


Protocol sobre la xarxa viÓria catalana

El conveni autoritzat avui concreta un dels aspectes recollits en el protocol signat pel DPTOP i el Ministeri de Foment l'octubre de 2005; el traspÓs de diversos trams de l'N-340, N-230, N-240 i N-260 que canvi´n de funcionalitat a mesura que es vagin finalitzant els corresponents trams d'autovia previstos per l'Estat. El protocol, d'altra banda, recull inversions per part d'ambdues administracions de mÚs de 7.300 milions d'euros a la xarxa viÓria catalana fins a l'any 2012.



Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya