Generalitat de Catalunya

Acords de Govern

Dimarts, 6 de febrer de 2007

El Govern impulsa les obres de millora de la C-17 entre la Garriga i Tagamanent i de construcció de la nova variant de Miralcamp


Les obres a la C-17 busquen millorar la seguretat viària mitjançant l'adequació d'accessos a la via.


. Amb una inversió de 2,4 milions d'euros, la nova variant de Miralcamp, al Pla de l'Urgell, permetrà reduir el pas de vehicles per l'interior del municipi.

El Govern ha donat impuls a les obres de millora del tram de la carretera C-17 entre la Garriga i Tagamanent, al Vallès Oriental, i de construcció de la nova variant de l'L200 a Miralcamp, al Pla d'Urgell, en aprovar avui la declaració de l'ocupació dels béns afectats per aquestes actuacions. Ambdós treballs tenen com a objectiu principal afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit en aquests punts de la xarxa viària i suposaran una inversió global de 9,6 milions d'euros.


La millora del traçat a la carretera C-17

L'actuació de millora de la carretera C-17 entre els termes municipals de la Garriga i Tagamanent consistirà principalment en la modificació del traçat i la renovació del ferm de diversos trams de la via, amb un pressupost global de 7,2 milions d'euros. Les obres, que s'adjudicaran properament, s'iniciaran la primavera vinent, tindran un termini d'execució de 8 mesos i afectaran un tram d'una longitud de 4,5 quilòmetres.

La principal actuació inclosa en el projecte és la millora de la seguretat de la C-17 al seu pas per Tagamanent, en una longitud d'1,8 quilòmetres, mitjançant la remodelació de les sortides i incorporacions existents. En aquest sentit, es poden distingir dos trams:

  • En un primer tram, se suavitzen dos revolts abans d'arribar a la sortida de Tagamanent i es milloren els accessos a parcel·les adjacents amb la construcció d'un vial paral·lel a la carretera en el sentit Vic. Així mateix, es millora la seguretat en una intersecció amb l'eliminació de l'actual carril central de girs a esquerra.
  • En un segon tram, es milloren els accessos al nucli de Tagamanent, en una banda de la carretera i a la zona de la Pedralba, en l'altra. Pel que fa a l'accés de Tagamanent, es modifica sensiblement el traçat de la carretera en el sentit Barcelona per tal d'encaixar els nous ramals d'acceleració i desacceleració i definir un vial paral·lel que reculli els moviments dels vehicles cap a l'Ajuntament i una àrea de servei. Al mateix temps, es construeix una rotonda de 30 metres de diàmetre per a canalitzar el trànsit.

Pel que fa a l'accés cap a la Pedralba, s'eliminaran els actuals carrils centrals de gir a l'esquerra. Igualment, es milloraran les característiques de l'actual rotonda i dels corresponents ramals d'incorporació i sortida a la C-17. També es formarà un nou vial paral·lel al tronc que connectarà amb el tram antic de la C-17 on s'han dut a terme treballs d'adequació per reconvertir-lo en zona de passeig.

A banda de la millora d'accessos a Tagamanent, el projecte preveu la formació de carrils d'acceleració i desacceleració i la millora d'un revolt al pas de la C-17 per la Garriga, així com la renovació del ferm en un tram de 2,4 quilòmetres fins a Tagamanent. D'altra banda, es construiran dos apartadors per reubicar dues parades d'autobús a ambdós costats de la carretera, i s'adequaran els vials per garantir l'accessibilitat dels usuaris.


Les obres de la variant de Miralcamp

Amb un cost aproximat de 2,4 milions d'euros, les obres de la nova variant de Miralcamp començaran la primavera vinent i tindran un termini de 10 mesos. Aquest vial, que tindrà 1,5 quilòmetres de longitud, permetrà reduir el trànsit dels vehicles de pas per l'actual travessera a l'interior del municipi.

El traçat de la nova via s'inicia sobre l'L-200 al sud de Miralcamp i finalitza al nord d'aquesta població. La via, d'1,5 quilòmetres de longitud, estarà formada per dos carrils de 3,50 metres d'amplada cadascun i vorals d'1 metre.

Per connectar l'actual L-200 i la futura variant en el seu extrem nord, el projecte inclou la construcció d'una rotonda, de 50 metres de diàmetre exterior. A més, es preveu la formació d'un pas superior per donar continuïtat al camí de Vilanova de Bellpuig amb una estructura que tindrà 13,5 metres de llargada i 9 d'amplada. Els treballs es completaran amb els elements de drenatge i de senyalització i amb la col·locació de barreres de seguretat.



Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya